تبیان، دستیار زندگی

کلید شاد زیستن است

ساده‌لوحانه است که انسان انتظار و آرزوی خوشبختی داشته باشد و تصور کند خوشبختی پدیده‌ای است که از بیرون به کمک او می‌آید، برای این که تمام عوامل لازم برای احساس خوشبختی و زیستن با آن، در وجود خود ما قرار دارد. فقط کافی است آن عوامل را بشناسیم و تقویت کنیم. در این مطلب کوتاه بعضی راه‌های رسیدن به خودباوری که کلید اصلی رسیدن به خوشبختی محسوب می‌شود، مطرح شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شادیف خوشبختی، احساس پشیمانی، عشق، شکست، محبت،خانواده، مهارت های زندگی، تفکر، مجله خانواده
احساس پشیمانی و نگرانی
احساس پشیمانی کردن از کارهای گذشته و احساس نگرانی از رویدادهای آینده مخرب‌ترین احساسات منفی انسان به حساب می‌آید.

تجلی توانایی‌ها
راهی به سوی خوشبختی وجود ندارد، بلکه خوشبختی خودش یک راه است. راهی که از درون انسان آغاز می‌شود و به یاری توانایی‌های او در دنیای بیرون تجلی پیدا می‌کند. عشق، سازگاری و نیروی محبت را از خزانه سرشار وجود خود بیرون بکشید و ظهور آن را در جهان بیرون شاهد باشید.

اعتقاد به خویشتن
مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده موفقیت و شادمانی در زندگی، اعتقادی است که به خویشتن خویش داریم. موفقیت و خوشبختب هر کس در زندگی تابع فرصت‌ها و امکاناتی نیست که در دسترس دارد، بلکه متکی به باورهایی است که در عمق وجودش جریان دارد، به آن معتقد است و انتظار بروزش را می‌کشد، یعنی هر چیزی که فکر می‌کند در آینده‌ای نزدیک به آن تبدیل می‌شود. همیشه باید از خود بپرسیم که به چه چیزی فکر می‌کنیم و سعی داشته باشیم همیشه به اندیشه‌های خوب بپردازیم.

منبع عشق و شادی
در درون همه ما، منبعی از عشق، شادمانی و نعمت وجود دارد که می‌تواند آنچه را در آرزوی آن هستیم، برایمان فراهم کند. موفقیت و خوشبختی جریانی است که سرچشمه‌اش در قلب ما قرار دارد و می‌تواند همواره جریان داشته باشد و بالا بیاید و زندگی را به کام ما شیرین کند.

پرورش انگیزه
برای دستیابی به هر چیزی در زندگی، لازم نیست نگران باشیم، بلکه فقط کافی است میل و انگیزه دستیابی را در خودمان پرورش بدهیم.

اهمیت راه‌حل
تمام افراد در زندگی با مشکلاتی روبه‌رو هستند و تفاوت فردی که هیچ مشکلی ندارد با فردی نامتعادل، داشتن مشکلات نیست، بلکه در نگرش آن‌ها نسبت به این موضوع است که یکی از آن‌ها مشکل را بزرگ می‌پندارد و دیگری راه‌حل مشکلات را مهم می‌داند.

شکست، مقدمه پیروزی
انسان باید یاد بگیرد که از هر شکستی به عنوان مقدمه‌ای برای پیروزی بعدی استفاده کند، نه این که به دلیل آن شکست خود را بازنده تصور کند.
منبع : مجله خانواده
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.