تبیان، دستیار زندگی

با برچسب گذاری در اینترنت آشنا شوید

شاید مشهورترین برچسب اشتباهی که می‌شناسیم برچسب عاشورا باشد کافی است این برچسب را با دو زبان مختلف فارسی و انگلیسی سرچ کنیم تا با دو دنیای جدا از هم روبرو شویم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مرجان شرف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کلیدواژه
هنگامی که برای اطلاع بیشتر در خصوص یک مساله وارد اینترنت می‌شویم سعی می‌کنیم با کلمات کلیدی اطلاعات بیشتری را راجع به آن مطلب پیدا کنیم .
برای گشت و گذار در اینترنت و یافتن پاسخ پرسش‌ها مطمئنا هنگام جستجو از یکسری کلمات استفاده میکنید که به نظر میرسد شما را سریعتر و بهتر به مقصد میرساند این کلمات همان کلمات کلیدی هستند.

برچسب یا کلیدواژه چیست؟

کلید واژه همان راهنمای خواننده است برای پیدا کردن و خوانش مطالب ما در دنیای بی حد و مرز اینترنت، پس انتخاب کلماتی که کاربر اینترنت را به ما برساند در عین حال که آسان است بسیار سخت هم به نظر می‌رسد.

فهم اینکه چه پرسشی در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود و این پرسش آنقدر با اهمیت است که وی را به اینترنت بکشاند و آن کلمه را جستجو کند یکی از مهم‌ترین وظایف هر نویسنده در اینترنت است.


شاید مهمترین کاری که در دنیای امروز انجام میشود تولید انواع محتوا و بارگذاری آنها در اینترنت است چرا که نتیجه تمام حقیقات علمی و هرچیز دیگری که فکرش را بکنید باید در اینترنت درج شود پس خیلی باید مهم باشد که مطالب منتشر شده از طرف ما بازدید خوب داشته باشد و در بین مردم دیده شود خیلی مهم است که برچسب گذاری ما صحیح باشد و باعث بازدید بیشتر شود.

خصوصیات یک برچسب یا کلیدواژه خوب

دانستن اینکه چه پرسشی در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود و این پرسش آنقدر با اهمیت است که وی را به اینترنت بکشاند و آن کلمه را جستجو کند یکی از مهم ترین وظایف هر نویسنده در اینترنت است و باید از هوش بالایی برخوردار باشد تا اول راجع به آن پرسش مطلب بنویسد و دوم کلیدواژه‌های درستی را در انتهای مطلب درج کند تا خوانندگان بیشتری از مطالب وی دیدن کنند.

اشتباهات برچسب گذاری

در دنیای کلیدواژه اشتباهاتی نیز رخ میدهد که البته بعضی از این اشباهات کاملا مخاطب را به سمت خواندن مطلب پیش می‌برد. گرچه شاید بتوان بی اخلاقی هم نامید نمونه بارز این امر در اینستاگرام مشاهده می‌شود که برچسب یا هشتگ بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و در انتهای پست مورد نظر انواع کلمات مستهجن و مبتذل آورده می‌شود تا از طریق بکارگیری آن کلمات خوانندگان بیشتری را جذب کنند.
اشباه دیگر می‌تواند این باشد که بعضی افراد هنگامی که در اینترنت جستجو می‌کنند شاید کلمات را به صورت عامیانه سرچ کنند نه به صورت دقیق و با املای درست کلمه پس اگر در برچسب گذاری کلمات را به صورت عامیانه هم بیاوریم درست است یا خیر؟
هنگامی که موضوعی مهم و مورد بحث کاربران می‌شود، کلیدواژه آن موضوع در انتهای تمام محتواهای مرتبط وارد می‌شود ولی اشخاصی از این اتفاق سواستفاده می‌کنند و در انتهای مطلب کاملا غیر مرتبط با آن کلید واژه نیز آن کلید واژه را درج می‌کنند تا از این طریق بازدید بیشتری را از مطلب منتشره خود بگیرند.
عدم استفاده فارسی زبانان از برچسب‌های انگلیسی در اخبار و محتواهای انتشار یافته باعث می‌شود تا مخاطبان انگلیسی زبان را عملا از دست داده شوند و با توجه به اینکه مطالب منتشر شده به زبان فارسی کم نیستند و روز به روز بیشتر هم می‌شوند یک فرصت بسیار مهم از دست می‌رود.
گاهی هم در انتخاب کلیدواژه های انگلیسی که اگر استفاده کنیم باید به املای صحیح آن در زبان انگلیسی دقت کنیم چرا که مخاطب انگلیسی زبان با آن املا جستجوی خود را آغاز کرده نه با املایی که ما اصطلاحا فینگلیشش کرده ایم.

اثرات یک برچسب بد اما چه می‌تواند باشد؟

شاید مشهورترین برچسب اشتباهی که می‌شناسیم برچسب عاشورا باشد کافی است این برچسب را با دو زبان مختلف فارسی و انگلیسی سرچ کنیم تا با دو دنیای جدا از هم روبرو شویم.