تبیان، دستیار زندگی

تربیت دانش آموزان بدون همگرایی و همسویی خانواده و مدرسه امكان پذیر نیست

وزیرآموزش و پرورش درآئین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: تربیت دانش آموزان بدون همگرایی و همسویی خانواده و مدرسه امكان پذیرنیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تربیت دانش آموزان بدون همگرایی و همسویی خانواده و مدرسه امكان پذیرنیست
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهرامروز، سید محمد بطحایی درآئین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار فرهنگ تهران با تسلیت و تعزیت ایام سوگواری معلم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس و مدافعان حرم و بنیانگذار انقلاب وآرزوی صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب، اظهاركرد: خانواده و مدرسه مانند2 بال یك كبوتر و درعرصه تربیت هستند كه اگر با هم حركت نكنند این كبوتر به اوج نمی رسد .
وی افزود: متاسفانه در برخی اوقات عدم هماهنگی مسیر تربیتی خانواده و مدرسه سبب می‌شود آنچه در مدرسه به كودك آموخته می‌شود درخانواده از بین می‌رود و یا گاهی اوقات عكس این موضوع اتفاق می‌افتد.
بطحایی واژه پیوند را هوشمندانه دانست كه به هفته اولیا و مربیان معنا می‌ بخشد و اظهاركرد: اگر این پیوند وجود نداشته باشد تربیت محقق نخواهد شد، هفته پیوند فرصت خوبی است برای یادآوری اهمیت پیوند اولیاو مربیان است .
وزیرآموزش و پرورش گفت: امروزه شاهد آسیب‌ های اجتماعی فراوانی درجامعه هستیم كه روح و روان دانش آموزان را نشانه گرفته است، به قدری هجمه‌ها به اوج خود رسیده است كه بسیاری از برنامه ها راجابجا می‌كند و این موضوع، پیوند اولیا و مربیان را در اولویت های برنامه های آموزش و پرورش قرار می دهد .
وی ادامه داد: همانطوركه در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است مدرسه كانون اصلی تعلیم و تربیت است و سایر بخش‌های آموزش و پرورش نقش پشتیبانی و ستادی دارند .
عضو كابینه تدبیرو امید، باور مدیر به موضوع پیوند اولیا و مربیان را یكی از شاخص‌های شایستگی مدیران دانست و اظهاركرد: اهتمام در تقویت پیوند خانواده‌ ها با مدیریت مدرسه از شاخص‌های سنجش شایستگی‌ها در مدارس خواهد بود، بنابراین اساس كار و فعالیت نظام كنترل و كیفیت واحدهای آموزشی تلاش برای تقویت پیوند اولیا با مدرسه خواهد بود .
وی تصریح كرد: اگر ما نتوانیم مدیریت مدرسه را از لحاظ دانش و مهارت‌ ها ارتقا دهیم سایر تلاش‌ ها برای تربیت دانش آموزان بی ثمر خواهد بود .
بطحایی روش ها و مسیرهایی كه تا كنون برای پیوند اولیا و مربیان ترسیم شده را ناكارآمد دانست و خاطر نشان كرد: ادامه این رویه اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق نمی كند و چالش ها هم چنان پیش روی ما خواهد بود بنابراین از همه مسئولین ستادی و استان‌ها می‌ خواهم و مسیرهای جدیدی را برای تحقق اهداف تربیتی ترسیم كنند.
وی از راه اندازی شبكه ملی تعاملی آموزش و پرورش(iptv) درآینده نزدیك خبرداد و عنوان كرد: از طریق این شبكه آموزش های مورد نیاز و تخصصی مربوط به دانش آموزان در سنین مختلف به طور مستمر برای اولیا ارائه می شود .


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش