تبیان، دستیار زندگی

یک طرح، یک نگاه: آشتی با طبیعت

رابطه‌ی بین انسان و طبیعت، تنگاتنگ و تأثیر گذار است. پیوندی که هر قدر هم بدان بی‌توجه باشیم، در نهایت ناچار به پذیرش آن هستیم. معماری خوش فکر با طراحی خانه‌ای متفاوت، آشتی با طبیعت را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آشتی با طبیعت
تاریخ قزاق‌ها (kazakh) مملو است از داستان‌هایی حماسی درباره‌ی مردمانی که در پرتاب سنگ ماهر بودند. اما جالب است بدانید معمار قزاق "آیبک آلماسوف" (Aibek Almassov) بی توجه به این پیشینه‌ی تاریخی، خانه‌ای شیشه‌ای و استوانه‌ای شکل طراحی کرده که قرار است گامی مثبت در جهت آشتی با طبیعت بردارد.
عکاس
طبیعت زیبا
این ایده در سال ۲۰۱۳ در ذهن او شکل گرفت، رویایی که خیلی زود با پا پس کشیدن سرمایه گذاران، رنگ باخته و در هم فرو ریخت. اما اکنون به نظر می‌رسد کارخانه‌دار فعال در زمینه‌ی ساخت و تولید شیشه و پنل‌های خورشیدی به این خانه علاقمند شده است. امری که باعث شده امید به حقیقت بدل شدن این ایده، چندان دور از ذهن نباشد.
معمار خلاق
آلماسوف
آلماسوف در مورد این طرح چنین می‌گوید:

" حدود سه سال پیش من طرح یک خانه‌ی ایده‌آل و دوست دار طبیعت را ارائه کردم، خانه‌ای که هم بی‌خطر است و هم رابطه‌ی نزدیکی با طبیعت برقرار می‌کند.

من به طبیعت احترام می‌گذارم، وسعتی که بی هیچ چشم‌داشتی ما را تغذیه می‌کند، اما در مقابل، بشر تنها به تخریب و نابودی آن می‌اندیشد. من به دنبال ایده‌ای بودم که از جنگل زدایی بیش‌تر و آسیب رساندن به طبیعت جلوگیری کند. چون به نظر من ما باید بیش از پیش با طبیعت همگام و هماهنگ باشیم. اینجا بود که ایده‌ی ساخت خانه‌ی استوانه‌ای شکل و شفاف حول یک درخت به ذهنم خطور کرد."
طراحی دکوراسیون
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب
طراحی دکوراسیون
طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب
نقشه کشی

منبع:زومیت