تبیان، دستیار زندگی

ر بارداری با جنین ارتباط برقرار کنید!

وقتی خانمی متوجه می شود که باردار است تمامی فکر خود را برای ارتباط با فرزندش معطوف روزها و هفته های بعد از تولد می‌کند، در حالی که برای برقراری ارتباط بهتر با نوزاد لازم است از دوران بارداری اقدام کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مادران، بارداری، جنین، سلامت مادر، سلامت جنین ،سلامت نیوز
مادران با یاد گرفتن رفتارهای دلبستگی مانند صحبت کردن، لمس، تمرکز و توجه به جنین می توانند تعامل بهتر و موثرتری با او برقرار کنند. چنین رفتارهایی باعث می شود که مادر ارتباط آرامش بخش و لذت بخش تری با جنین خود برقرار کند. این امر باعث شکل گرفتن تصورات مثبت درباره جنین و کاهش اضطراب مادران باردار و افزایش سلامت مادر و جنین می شود.
تمرینی برای برقراری ارتباط با جنین در دوران بارداری:
فرزندتان را هم در طول دوران بارداری و هم در طول دوران نوزادی، کودکی و بزرگسالی تصور کنید. سعی کنید خود را به عنوان یک مادر در حال بغل کردن، خواباندن و غذا دادن فرزندتان تصور کنید.
با توجه به مشغله های امروزی و کمبود زمان، ولی فرزند خود را فراموش نکنید و حتما وقتی را برایش اختصاص دهید.
هر روز زمانی را برای صحبت با او در نظر بگیرید. نتایج تحقیقات نشان می دهد نوزادانی که در دوران جنینی خود صدای مادرشان را شنیده اند بعد از تولد زودتر با مادر خود ارتباط برقرار کرده اند.
روزانه با دست کشیدن و لمس شکم خود اعضای مختلف بدن جنین را احساس و سعی کنید وضعیت قرار گرفتن جنین را در شکم حدس بزنید.
هر روز برای چند لحظه چشمانتان را ببندید و صورت فرزندتان را تصور کنید.
هر روز برای او یک موسیقی آرامش بخش پخش کنید.
هر روز برای او قرآن، دعا و سرودهای زیبا بخوانید.
به باباهای عزیز هم توصیه می شود روزانه زمانی را به فرزند متولد نشده خود اختصاص دهند. با او صحبت کنید، برای او آواز بخوانید و برای او یک اسم مستعار انتخاب کنید و او را صدا بزنید.
منبع :سلامت نیوز
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.