تبیان، دستیار زندگی

«طوفان‌البکاء» به روایت تبیان

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در گزارشی به معرفی کتاب «طوفان‌البکاء» اثر ارزشمند میرزا محمدابراهیم مروزی جوهری از آثار قدیمی در مصائب ائمه اطهار بخصوص سید‌الشهدا (ع) پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب طوفان البکاء
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش کتاب و کتابخوانی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این گزارش را برای معرفی آثار فاخر در خصوص عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تهیه و منتشر کرده است.
کتاب «طوفان‌البکاء؛ در مصائب ائمه اطهار بخصوص سید‌الشهدا (ع)» اثر ارزشمند میرزا محمدابراهیم مروزی جوهری و یکی از مشهورترین مقتل‌های با ترکیب نظم و نثر، احوال و ذکر مصیبت‌های وارد بر پیامبر (ص) و خاندان ایشان را در 14 آتشکده بیان می‌کند.«طوفان‌البکاء» در ۱۲۵۰هجری قمری تدوین شده و نخستین‌ بار در ۱۲۵۸ هجری قمری در تهران به چاپ رسید. این کتاب بارها به چاپ رسیده است؛ نسخه‌های خطی بسیاری از این اثر در کتابخانه‌های ایران وجود دارد. «طوفان البکاء» با ۵۸ چاپ مصور، بیشترین چاپ مصور در کتاب‌های دینی را دارد. کتاب «چهل توفان» به بررسی چاپ‌های سنگی آن می‌پردازد.
انتشارات آسمان نیلگون، کتاب «طوفان‌البکاء» را در 712 صفحه با شمارگان 200 نسخه به بهای 65 هزار تومان در سال 1396 منتشر کرده است.
علاقه مندان می توانند جهت آگاهی از بخشهای مختف این کتاب به اینجا مراجعه کنند.