تبیان، دستیار زندگی
برانكو مثمر ثمر خواهد بود باید به تیم ملی فرصت داد منصور پورحیدری گفت: سرانجام، پس از اصرار مسوولین سازمان تربیت بدنی مبنی بر حضور یك مربی خارجی در كادر فنی تیم ملی كه حتی در مواردی باعث تضعیف تیم ملی می شد، مجددا برانكو به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منصور پور حیدری :

حضور شاهرخی در كنار برانكو مثمر ثمر خواهد بود باید به تیم ملی فرصت داد


منصور پورحیدری گفت: سرانجام، پس از اصرار مسوولین سازمان تربیت بدنی مبنی بر حضور یك مربی خارجی در كادر فنی تیم ملی كه حتی در مواردی باعث تضعیف تیم ملی می شد، مجددا برانكو به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد كه با در نظر گرفتن امكانات موجود و شناخت كافی وی از فوتبال ایران و بازیكنان، بهترین گزینه ممكن می باشد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در گفتگو یی تصریح كرد: عملكرد برانكو از مقطعی كه به همراه بلاژویچ در تیم ملی حضور داشت و پس از آن كه به همراه تیم زیر 23 سال در بوسان قهرمان شد، كاملاً مشخص است ولی نكته مهم این است كه هنوز تجربه حضور برانكو در تیم بزرگسالان و میزان موفقیت وی را نداریم در این راستا، تیم جوان كنونی در مرحله نهایی جام ملت های آسیا موفق نخواهد بود زیرا تمامی كشورها با حداكثر توان خود در آن مرحله حضور می یابند ولی اگر هدف شركت در مسابقات المپیك است، شرایط به شكل دیگری می باشد. وی ادامه داد: تیم ملی كنونی به معنی واقعی خود، تیم ملی نیست زیرا اگر هدف ما كسب نتایج موفق در جام ملتهای آسیاست باید با تمامی نیروهای تیمی جوان حاضر شویم در حالیكه سایر تیم ها با تمامی توان خود برابر ما قرار گرفتند.

این مربی فوتبال، شاهرخی را مربی ای دانست كه به دنبال تداوم جوانگرایی در تیم ملی بوده است و گفت: شاهرخی با توجه به شناخت خود از بازیكنان تیم ملی می تواند برای برانكو مثمرثمر باشد ولی به هر شكل باید تحمل داشت و پس از هر شكست به سرعت قضاوت نكرد. زیرا در صورت تداوم سیاست جوانگرایی در تیم ملی، حتی مربیانی مثل فرگوسن و... نیز نمی توانند در كوتاه مدت، پیروزی های متوالی كسب كنند.

پورحیدری برخورد رسانه ها با تیم ملی را در ماه های گذشته دارای نقایصی دانست و تصریح كرد: رسانه های گروهی از نقش بسیار تاثیرگذار در دادن آگاهی های لازم به جامعه برخوردارند واقعیت این است كه در شرایط كنونی مطبوعات باید به این موضوع توجه داشته باشند كه با این تیم نباید به قهرمانی فكر كرد. زیرا نیازمند زمان كافی می باشیم تا تیم ملی به طور كامل جا بیافتد. البته در مرحله نهایی جام ملت های آسیا می توان از تمامی توان و نیروهای موجود استفاده كرد زیرا این رقابت ها دیگر محلی برای كسب تجربه نیست. در مسابقات مقدماتی كنونی نیز بیش از سی، چهل، درصد از توان موجود حضور نیافته است لذا باید با مردم صادق بود و به آنان گفت كه در نهایت به دنبال چه چیز هستیم؟ آیا موفقیت در جام ملت ها مورد نظر می باشد و یا اینكه قصد داریم درالمپیك به توفیق دست یابیم. موفقیت در جام ملتهای آسیا مستلزم استفاده از نفرات بزرگسال در تركیب تیم ملی می باشد.

وی در پایان برای موفقیت هر چه بیشتر فوتبال ایران و برانكو اظهار امیدواری كرد.