تبیان، دستیار زندگی

ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط در مدارس آموزش از راه دور تا اول آبان ماه ادامه دارد

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش وپرورش گفت : ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط در مدارس آموزش از راه دور داخل و خارج از کشور تا اول آبان ماه ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط در مدارس آموزش از راه دور تا اول آبان ماه ادامه دارد
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، گودرز شاهمرادی اظهاركرد: آموزش از راه دور فرصتی طلایی است برای آموزش بخشی از فراگیران اعم از دانش آموزان لازم التعلیم، افرادی که در سن آموزش قرار دارند اما به دلایل مختلف نظیر معلولیت جسمی، بچه های کار یا دخترانی که به دلیل تأهل و یا بزرگسالانی که حضورشان در مدارس با مشکل مواجه است می باشد.
مدیر آموزش از راه دور تصریح كرد: پس از اتمام امتحانات شهریورماه ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور بلافاصله آغاز شده و از آن زمان ورودی های جدید برای ثبت نام به مدارس مراجعه می نمایند.
وی ادامه داد: براساس سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش در خصوص تلاش حداکثری برای جذب کلیه بازماندگان از تحصیل علیرغم شروع سال تحصیلی ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهر در این مدارس امکان پذیر می باشد . لذا ضروری است مدیران مدارس مذکور زمینه جذب واجدین شرایط را فراهم نمایند .
شاهمرادی با اشاره به موضوع ارتقای نرخ پوششی در مدارس آموزش از راه دور، افزود: مهم‌ ترین مساله‌ ای که در این مدارس مورد توجه است ارتقای نرخ پوشش مطلوب برای رسیدن به ظرفیت‌های کامل است که هنوز با این موضوع فاصله داریم.
وی افزود: درحال حاضر1615مدرسه آموزش از راه دور در بیش از600 منطقه آموزشی پذیرای دانش آموزان بازمانده و علاقه مند به ادامه تحصیل می باشند و درکل 175هزار دانش آموز با 21هزار معلم و همکار در این مدارس تحصیل می نمایند.
مدیر آموزش از راه دور افزود: به دلیل تفاوت شیوه آموزش در این مدارس که به صورت نیمه حضوری بوده، امکان جذب کلیه علاقه مندان به تحصیل از جمله شاغلین در ادرات و نهادها و مشاغل خصوصی، کارگران، خانم های خانه دار، امکان پذیر می باشد. این ظرفیت مهم آموزشی قادر می باشد کلیه دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور را نیز بر اساس ضوابط پذیرا باشد .


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش