تبیان، دستیار زندگی

طراحی دفتر کار مگنتیک؛ نیویورک

دفتر کار مگنتیک واقع در نیویورک، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی HUXHUX Design طراحی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مگنتیک، شرکتی است که در زمینه فناوری فعالیت می‌کند و برای آن نوآوری و خلاقیت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین برای طراحی دفتر جدید این شرکت از یک ایده‌ی خلاقانه استفاده شده است تا اینکه نتیجه‌ی کار بسیار خاص و منحصربه فرد باشد. شرکت طراح سعی کرده با ارائه‌ی طرحی جالب و متفاوت، یک محیط کار شاداب و پر نشاط برای کارکنان ایجاد نماید. نورپردازی در طراحی داخلی محیط کار، نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ نور کافی علاوه بر جلوه بخشیدن به دفتر کار، یک محیط پویا و پرانرژی را بوجود می‌آورد. تامین نور کافی برای فضای داخلی دفتر از جمله عوامل مهمی است که انگیزه و بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد. نکته‌ی مهم دیگر این است که وجود نور طبیعی، هزینه‌های مربوط به انرژی را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر باعث می‌شود کارکنان در طی فعالیت‌های روزانه کمتر احساس خستگی کنند.
طراحی دفتر کار
در دفتر کار مگنتیک برای روشنایی محیط، تلفیقی از نور طبیعی و مصنوعی استفاده شده است. علاوه بر نورپردازی مناسب، وجود پنجره‌های بزرگ باعث شده این دفتر کار پرنور و روشن باشد. به دلیل وجود پنجره‌های بزرگ نه تنها نور طبیعی وارد دفتر کار می‌شود بلکه چشم اندازی از شهر نیویورک از جمله‌ رودخانه‌ی ایست ریور (East River) و ساختمان کرایسلر پیش روی کارکنان شرکت قرار دارد. میز کار و مبلمان اداری شرکت بسیار هوشمندانه انتخاب شده‌اند به طوری که کارمندان برای انجام فعالیت‌های روزانه‌، فضای کافی در اختیار دارند.
طراحی و دکوراسیون داخلی
برای طراحی و دکوراسیون داخلی قسمت‌های مختلف دفتر از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده شده است. در طراحی داخلی دفتر مگنتیک، یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این است که قسمت‌های مختلف دفتر، طراحی کاملا متفاوتی دارد به عنوان مثال نوع و رنگ کف‌پوش‌ها، طراحی روی دیوارها، طرح و رنگ مبلمان، روشنایی و نورپردازی در بخش‌های مختلف شرکت کاملا متفاوت است.
دفتر اداری
محل استراحت کارکنان طراحی بسیارجالبی دارد. استفاده از موکت و قالیچه‌های طرح‌دار، رنگ و طراحی جالب روی دیوارها، انتخاب مبلمان مناسب و راحت و همچنین نورپردازی مناسب، یک محیط راحت و آرامش‌بخش را برای کارمندان ایجاد کرده است.
محل استراحت کارکنان طراحی

با استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد، گل و گیاهان طبیعی، نورپردازی مناسب، چراغ‌ها و آویزهای سقفی با طرح‌های متفاوت، طراحی گرافیکی جالب روی دیوارها و مبلمان اداری شیک و راحت یک محیط کار پویا و پر نشاط ایجاد شده است؛ دکوراسیون و طراحی داخلی دفترکار به طور حتم در کارایی و بهره‌وری شرکت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
طراحی دکوراسیون داخلی
محل جلسات کارکنان
دفتر اداری
طراحی دکوراسیون

منبع: زومیت
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.