تبیان، دستیار زندگی

نمایش احتمالی آثار تاریخی آلمان در ایران

مدیر اداره‌کل موزه‌ها اعلام کرد: در صورتیکه ایران بتواند به یک تفاهم موضوعی برای برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی آلمان در ایران برسد، آلمانی‌ها آثار تاریخی‌شان را در ایران به نمایش می‌گذارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمدرضا کارگر

محمدرضا کارگر گفت: وزیر فرهنگ آلمان قول داده است که اگر ما به یک تم موضوعی برسیم و شرایط برگزاری نمایشگاه در ایران مناسب باشد، نمایشگاهی از آثار تاریخی آلمان در ایران به نمایش درخواهند آمد.

او که ساعتی پیش در نشست خبری نمایشگاه «ایران و ارمنستان، خاطره یک سرزمین» در موزه ملی ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: شرایط برای برگزاری نمایشگاه فرانسه در ایران بر این اساس بود که نخست ایران نمایشگاهی در آن کشور داشته باشد که با انجام تعهدات ایران اسفند امسال موزه لوور در ایران نمایشگاهی را برگزار خواهد کرد.

وی همچنین درباره بیمه آثار تاریخی ایران که برای شرکت در نمایشگاهی سه ماهه به آلمان فرستاده شدند، توضیح داد: برای برگزاری نمایشگاه آلمان شرکت‌های بیمه‌ی ایرانی اصلا تلاشی نکردند تا آثار موزه‌ای ایران را بیمه کنند. با این وجود براساس شرایط پیش آمده، تعهد بیمه‌ی ایران بر عهده‌ی بیمه‌ی مرکزی بود.

در شرایطی مطرح می‌شود که برای برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی آلمان، ایران باید یک موضوع تعریف کند، که معاون وزیر فرهنگ آلمان در زمان افتتاح نمایشگاه «ایران، فرهنگ بین آب و بیابان» در بن؛  اظهار کرد: هنوز از سوی ایران هیچ پیشنهادی برای برگزاری نمایشگاهی از آلمان در ایران به ما مطرح نشده است.

منبع: ایسنا