تبیان، دستیار زندگی

آغاز به کارمركز كنترل سفرهای برون استانی با پوشش 1500 دانش آموز اردویی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش در آیین آغاز به كار مركز كنترل سفرهای دانش آموزی ؛ گفت : مركز كنترل سفرهای برون استانی دانش آموزان فعالیت خود را با پوشش 1500 دانش آموز اردویی آغاز كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
آغاز به کارمركز كنترل سفرهای برون استانی با پوشش 1500 دانش آموز اردویی
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مهدی فیض درحاشیه مراسم آغاز به كار مركزكنترل سفرهای  برون استانی دانش‌ آموزی كشور كه در ساختمان سازمان دانش آموزی برگزار شد، اردوها را جزء لاینفك تربیت دانست و اظهاركرد: یكی از ابزارهای تحقق تربیت، برگزاری اردوهای دانش آموزی است، چرا كه دانش آموزان درحین برگزاری اردوها، چگونه زندگی كردن جدای ازخانواده‌ها را تمرین می‌كنند، و مهارت‌های مختلف زندگی را می‌آموزند
وی افزود: یكی از شاخص های تعلیم و تربیت موفق، تعداد روزهایی است كه دانش آموز طی 12 سال تحصیل در اردو شركت كرده است و تعدد این روزها نشانه پیشرفته بودن آموزش و پرورش هرجامعه است .
فیض تصریح كرد: نظر به اهمیت و نقش اردوها در نظام تعلیم و تربیت به دنبال افزایش توامان كمیت و كیفیت هستیم بنابراین اردو را با اهداف رفتاری مشخصی برگزاری می كنیم كه مستلزم تمهید زیر ساخت هایی نیز هست .
وی ادامه داد: دانش آموز در مدرسه در فضایی آرام تحت پوشش آموزه های تربیتی است اما اعزامش به خارج از مدرسه همراه با ریسك است و مسئولیت آن حساس و سنگین است .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش، كنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی با هدف كاهش استرس خانواده ها و افزایش ضریب امنیتی اردوها از اهداف ایجاد این مركز است كه با همكاری پلیس راهور ناجا صورت گرفته است .
وی با اشاره به دستور و تاكید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر افزایش كیفیت و امنیت اردوهای دانش آموزی خاطر نشان كرد: این مركز وابسته به معاونت پرورشی و در سازمان دانش آموزی مستقر است و علاوه بر اردوهای راهیان نور، كنترل تمام اردوها برون مدرسه ای كه با مسئولیت، مناطق، مدارس و سایر تشكیلات صورت می گیرد را برعهده دارد .
فیض با تقدیر از پلیس راهور ناجا گفت: پس از ارائه این ایده درآموزش و پرورش، با همكاری سامانه «سپهتن» پلیس راهور ناجا ، تنها در 5 روز مقدمات ایجاد این مركز فراهم شد .
وی گفت: امروزبیش از1500 دانش آموز از استان های البرز، تهران، قم و قزوین راهی سرزمین های نور شدند و همزمان با آغاز به كار این مركز تحت پوشش خدمات الكترونیكی این سامانه قرار گرفتند .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش اظهاركرد: در مواردی كه 3 اتوبوس حامل دانش آموزان در اردوهای راهیان نور حركت همزمان داشته باشند یك خودروی سواری از سپاه پاسداران آن ها را اسكورت می كند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش