تبیان، دستیار زندگی

آیت الله العظمی نوری همدانی:

حرف های ترامپ هیچ اثری در اراده ملت ایران ندارد

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: ما اعلان می کنیم به این که حرف های ترامپ هیچ اثری نمی گذارد برای این که ایران عزتمند است و قدرتمند است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 حرف های ترامپ هیچ اثری در اراده ملت ایران ندارد/مردم آگاه و بیدار ایران امتحان خودشان را داده اند
متن بیانات حضرت آیت الله نوری همدانی در ابتدای درس خارج فقه امروز به این شرح است:
امروز نیز یک روز خاصی است برای اینکه جریانی که بوجود آمده درباره برجام و آمریکا و عداوت آمریکا و حرف های آمریکا در این مورد که بعضی ها که نوکران آمریکا هستند ،به به گفتند و چه چه زدن و بعضی ها که امریکا را خوب شناختند بایستی خوب توجه کنیم که ما از اول بایستی با شناخت کامل وارد شده ایم و وارد باشیم این است که مقداری درباره این جریان مربوط به صحبت دیشب باید که ما عرض کنیم اول از کلمات امام رحمه الله علیه آغاز می کنیم:
بهترین معرفی را امام راحل اعلی الله تعالی مقامه از آمریکا برای ما دارد. کسی که با فرهنگ امام آشنا باشد می داند که امریکا چگونه کشوری است. امام (ره) در صد تعبیر در صحیفه نور از آمریکا یاد کرده است، صد تا عبارت در صحیفه نور می دانید که صحیفه نور 22 جلد است که ما باید داشته باشیم و کتاب بالینی ما باشد تا فرهنگ و کلمات امام آشنا باشیم که به بعضی از آنها را بیان می کنیم:
ام الفساد قرن آمریکاست. جلد 10 صفحه 211.
آمریکا دشمن همه ادیان است. جلد 17 صفحه 195.
اسرائیل ولد نامشروع آمریکاست. جلد 16 صفحه 58.
هر فسادی که هست آمریکا در آن وجود دارد. جلد 13 صفحه 149.
منازع بین ما و آمریکا نیست منازع بین اسلام و کفر است. جلد 10 صفحه 224.
از فکر امام می توانیم بفهمیم که هیچ وقت این کشور دولت آمریکا هیچ وقت برای ما قابل اعتماد نخواهد بود ما این چنین شناختیم. برای اینکه قرآن می فرماید: ولاترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار (سوره هود آیه 113) . دیگر که از آمریکا ظالمتر وجود ندارد، ولاترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار از اول هم می دانستیم که امریکا این چنین است قرآن این طور گفته بود ولی بخاطر اتمام حجت یک جریانی به عنوان برجام بوجود آمد از اول هم رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکا قابل اعتماد نیست و ثابت شد که این چنین است، حالا بلاخره در این جریان البته از آن وقت که نظام اسلامی برقرار شده است آمریکا عداوت دارد ولی خوب فرقی ندارد این ها با هم آن بوش هست و بعداً نوبت رسیده به ترامپ ؛ ترامپ یک آدمی است که معلوم است می خواهد یک چهره ترسناک تری از خودش نشان دهد و غافل از اینکه ایران شما را خوب شناخته.
برو این دام بر مرغ دگر نه که عنقاء را بلند است آشیانه
ایران همان ایران است که نوکر شما محمد رضا پهلوی را بیرون کرده و آن وقت شما کمک می کردید که یک طوری او را برگردانید و انقلاب را بهم بزنید جنگ تحمیلی هشت ساله بوجود آوردید شما با 35 دولت به صدام کمک می کردید بلکه این چراغ انقلاب را خاموش کنید اما نتوانستید در زمان محمد رضا رضا پهلوی 60 هزار آمریکای در ایران بودند در میان لشگر ما بودند همان اول که شاه را از ایران بیرون کردند این ها رفتند ایران همان ایران است.
بنا براین این ترامپ و ترموپ ها درست است که صهیونیست ها و عربستان و بحرین به به و چه چه می زنند اما این اهمیتی ندارد برای اینکه ما می دانیم شما همان آمریکا هستید و امروز بحمدا.. ایران یک نظام قدرتمند و عزتمندی دارد که در راس آن یک فقیه شجاع، یک فقیه دانا و قدرتمند یک فقیه که با تجربه های فراوان چندین سال است که این کشتی را کشتیبانی کرده یعنی آیت الله خامنه ای( دامت برکاته)
با داشتن یک همچنین سکان داری برای این کشتی راهنما و رهبری قدرتمند از طرفی و از طرفی دیگر داشتن مردم آگاه و بیدار که امتحان خودشان را داده اند در آن جنگ تحمیلی با هم متحد هستند در برابر آمریکا و از طرفی هم با داشتن قدرتی مانند: سپاه پاسداران که این قدرت بود در آن جنگ تحمیلی توانست حماسه هایی بوجود بیاورد و پیروزی و ظفر بدست بیاورد و آن قدرت روز به روز قدرتمند تر شده با ساختن تجهیزات جنگی و همه مردم هم به سپاه علاقه مندند و نظام این چنین است حال اینکه بهایی ها جمع شوند و یا منافقین جمع شوند و بحرین و یا اینکه عربستان سعودی ببه می گویند آنها باید بدانند که خود آمریکا از آنان پشتیبانی نخواهد کرد همان آمریکا از صدام پشتیبانی کرد و همان آمریکا صدام را کشت. این است که عربستان و بحرین که این ها به به و چه چه می زنند و همین طور صهیونیست ها باید بدانند که این به درد نخواهد خورد برای اینکه یک نظام قدرتمند ما یک قاسم سلیمانی داریم که در عراق و سوریه آنها را به ستوه آورده با آن فکر و فرهنگی که دارد ولی صدها قاسم سلیمانی در داخل مملکت و سپاه هستند بلاخره ما با آمریکا که منازع داریم و به سوریه کمک می کنیم به عراق کمک می کنیم به تمام مظلومان و محرومان جهان به تمام مستعضعفان جهان چشم به ایران دوخته اند ما کمک می کنیم ما به آن مردمی کمک می کنیم که با یک لنگه کفش که به چهره بوش زد آن لنگه کفش هزاران دنیار قیمت پیدا کرد ما به آن مردم کمک می کنیم ما می دانیم که آمریکا و داعش این ها هستند اما در برابر قدرت ما و عزت ما آنها چیزی نیستند خلاصه اینکه قرآن می فرماید:
وقتی آنها خلوت می کنند انگشت کینه را به دندان می گزند این که شما قدرت و عزت دارید می فرماید: قل موت بغیظکم شما ساکت نباشید به آنها بگویید از خشم خود بمیرید از عصبانیت خود بمیرید.
بله: (ان تمسسکم حسنه تسوهم و ان تصبکم سیئه یفرحوا بها) (. آل عمران آیه 119 ) قرآن از اول به ما گفته این ها دشمنان ما هستند دشمنان اسلامند ولی : (وان تصبروا وتتقوا لایضرکم کیدهم شیئا ). شما اگر در راه خدا استقامت داشته باشید و بیدار باشید و با تقوا گام بردارید بدانید که دشمنان شما هیچ کاری نخواهند کرد.
ما اعلان می کنیم به این که حرف های ترامپ هیچ اثری نمی گذارد برای این که ایران عزتمند است و قدرتمند است و این جریان دیشب را در نظر بگیرید باید مردم روز به روز بیدار تر و متحد تر همه مردم علماء و غیر علماء حوزه ها همه و همه با رهنمایی رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا و نقش ها و نوکران آمریکا ما ایستاده ایم.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه