تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه آلبالو پلو با مرغ

برای سرو، آلبالو پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنار گذاشته بودید و برنج زعفرانی تزئین کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آلبالو پلو با مرغ

 مواد لازم:


برنج ۴ لیوان
آلبالو ۵۰۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
مرغ ۱/۲ عدد
پیاز ۱ عدد
روغن و زعفران به مقدار لازم

زمان تهیه ۶۰ دقیقه
زمان پخت ۴۵ دقیقه


طرز تهیه:


۱ برنج را قبل از پخت به مدت ۳۰ دقیقه در مقداری آب و نمک خیس دهید. برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

۲ زمانی برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت می‌فشارید، اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد .هسته آلبالوها را بگیرید و آلبالوها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، شکر را روی آلبالوها بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه با هم بجوشند. سپس از روی حرارت بردارید تا رنگ آلبالوها تیره نشود، آلبالوهای پخته را از صافی رد کنید.

۳ شربت آن را مجدد روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ شود.

۴ مرغ‌ها را با مقداری آب، چند قاشق روغن، پیاز، نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد و آب مرغ تمام شود.

۵ ته دیگ مقداری روغن بریزید و مقداری نان لواش ته قابلمه بچینید، برنج آبکش شده و آلبالوهای پخته را لایه لایه روی هم بریزید، حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند. سپس دم کنی را بگذارید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد؛ در اواسط پخت برنج یک لیوان آب آلبالو را روی برنج بدهید.

۶ برای سرو آلبالو پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و برنج زعفرانی تزئین کنید.

منبع: پاپیون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.