تبیان، دستیار زندگی

شناسایی بیش از 40 مادر دو شهید در سیستان و بلوچستان

دبیر کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری نخستین کنگره شهدای این استان با گرامیداشت مقام ۲۰۱۸ شهید خواهد برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کنگره شهدا

صباحی دبیر کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به این که برای نخستین بار کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان در سال جاری برگزار خواهد شد توضیح داد: در این استان ۶۰۰۰ شهید شناسایی شده است اما آمار شهدایی که بومی و ساکن استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند و هستند ۲۰۱۸ تن است.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۳۵ برنامه شاخص برای گرامیداشت مقام این ۲۰۱۸ شهید تدارک دیده ایم که برای هر یک کمیته‌های مرتبط با آن تشکیل شده است. از برنامه‌های مهم ما برا عمق بخشی به برگزاری کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان چاپ و رونمایی از ۵۰ عنوان کتاب خواهد بود. ۱۰ عنوان از این آثار شاخص هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فیلم مستندی هم برای معرفی شهدای این استان در دست تولید است خاطرنشان کرد: چهار مستند ۳۰ دقیقه ای با محوریت شهید حاج قاسم میرحسنی قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله در حال ساخته شدن است. در این مستندها همچنین به شهدای استان و نقش رزمندگان سیستان و بلوچستانی در دوران دفاع مقدس اشاره شده است.

صباحی تأکید کرد: علاوه بر این در استان سیستان و بلوچستان ۴۰ مادر شهید هستند که بیش از دو فرزندشان به هشادت رسیده است. از همین رو قرار است تندیس وسردیس این مادران ساخته و در منطقی که زندگی می‌کنند نصب شود.

وی گفت: لازم به یادآوری است که استان سیستان و بلوچستان ۱۰ شهید مدافع حرم در راه مبارزه با گروه تروریستی داعش تقدیم کرده است. برای مقام این شهدا نیز مراسم بزرگداشتی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا