تبیان، دستیار زندگی

زمانی می‌توانیم به قهرمانی امیدوار باشیم که به فینال برسیم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران، گفت: نباید توقعات را بالا برد. تنها زمانی می‌شود به قهرمانی امیدوار بود که تیم به فینال برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چمنیان
 سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران، گفت: نباید توقعات را بالا برد. تنها زمانی می‌شود به قهرمانی امیدوار بود که تیم به فینال برسد.
به گزارش تبیان و به نقل از فارس ، عباس چمنیان درمورد اینکه آیا آمریکا حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی شده است، ‌عنوان کرد: قطعا آمریکا حریف ما در این مرحله نخواهد بود. با توجه به پیروزی آلمان مقابل گینه تیم‌های گینه و کاستاریکا حذف شدند و بدین ترتیب ما با یکی از تیم‌های تیم‌های مکزیک،‌ شیلی یا عراق که در گروه ششم در رده سوم قرار بگیرند بازی می‌کنیم.
وی افزود: چیزی که مشخص است شرایط بازی حذفی با مرحله گروهی کاملا فرق می‌کند. مرحله حذفی ویژگی‌های خاص خودش را دارد. ما از دیروز سعی کردیم تیم را ریکاوری کنیم و عصر وقتی حریفمان مشخص شد براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. با مکزیک قبل از شروع بازی جام جهانی بازی کردیم آنها در آن مسابقه غافلگیر شدند و شکست خوردند. اما به هیچ وجه حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. با عراق در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا بازی کردیم که در آن دیدار شکست خوردیم. باید استراتژی مشخصی داشته باشیم و خودمان را آماده حضور در مرحله یک هشتم نهایی کنیم.
سرمربی تیم نوجوانان در رابطه با اخطار غیرحرفه‌ای محمد غبیشاوی و اینکه آیا این اتفاقات به دلیل کم تجربه بودن بازیکنان رخ می‌دهد، اظهار داشت: قطعا همینطور است، سطح انتظارات از بازیکنان بالا رفته و همه توقع‌شان از این بازیکنان زیاد است. این بچه‌ها در مرحله گروهی عملکرد باثباتی داشتند اما نباید فراموش کنیم آنها نوجوان هستند و گاهی دچار اشتباهات بچگانه‌ می‌شوند. باید تلاش کنیم میزان این اشتباهات و رفتارهای بچگانه را پایین بیاوریم. البته به نظر ما کارتی که داور به غبیشاوی داد اشتباه بود به همین خاطر بلافاصله بعد از بازی به صورت مکتوب اعتراض‌مان را اعلام کردیم. حتی کمک داور که در کنارمان بود در گوشی خود به داور اعلام می‌کرد کارت ندهد اما انگار داور تحت تاثیر جو بازی و رفتارهای سرمربی کاستاریکا بود. در آن صحنه وقتی غبیشاوی توپ را گرفت که توپ از خط عبور کرده بود. فراموش نکنیم بازیکنان ذخیره ما از نفرات اصلی کمتر نیستند. شما دیدید سرداری روز گذشته به عنوان یار ذخیره گلزنی کرد. بازیکنان ذخیره ما بسیار قوی کار کردند. باید این روند را ادامه دهیم. امروز یک جلسه خیلی مهم داریم که سعی می‌کنیم در آن بازیکنان را از لحاظ روحی روانی آماده سازی کنیم تا آنها آماده دیدارهای حذفی شوند.
چمنیان در رابطه با اینکه توقعات از تیم نوجوانان خیلی بالا رفته و حتی در فضای مجازی حرف از قهرمانی نوجوانان در جام جهانی زده می‌شود و آیا این مساله فشار را روی تیم بالا نمی‌برد اظهار داشت: ما تنها زمانی می‌توانیم انتظار قهرمانی داشته و به این مساله امیدوار باشیم که تیم‌مان به فینال برسد. قبل از آن فقط باید به قدم پیش رویمان نگاه کنیم و به فکر بالا رفتن از هر مرحله باشیم. برای این صحبت‌ها زمان زیاد است و فعلا تمرکزمان به مرحله یک هشتم نهایی است البته ما تلاش کردیم انعکاس وقایع و بازتاب اخبار رسانه‌ها و خوشحالی مردم کمتر به گوش بازیکنان برسد تا آنها در فضایی آرام و به دور از التهاب کار خود را دنبال کنند. تلاش کردیم غرور بازیکنانمان را کنترل کنیم و در جلساتی که داریم هیجان آنها را کنترل کنیم. به هر حال این نوع بازیکنان جوان، مستعد و پر انرژی هستند همانقدر که از لحاظ فنی قوی هستند از لحاظ روحی حساس‌ هستند. البته پیروزی‌های قاطع این تیم اتفاق کوچکی نبودند. بعد از بازی با فرانسه و مکزیک برخی گفتند شاید این نتایج اتفاقی است اما نتایجی که در مرحله گروهی بدست آورد اتفاقی نبوده است. تازه کار ما شروع شده باید تلاش کنیم تا نتایج قابل قبولی بگیریم.
سرمربی تیم نوجوانان در پایان یادآور شد: از صمیم قلب بابت نتایجی که بدست آمده خوشحالم. این دستاورد بزرگی است که حاصل تلاش شبانه‌روزی و کار مستمر بوده. باور کنید در چند وقت اخیر حتی یک ساعت هم اردو را ترک نکردم و دائم کنار تیم بودم. غرور و شادی مردم ایران بزرگترین دستاوردی بوده که حاصل شده و به خاطر آن بسیار خوشحال هستیم. ما استراتژی بازی زیبا و کسب نتیجه را داشتیم و فقط به دنبال کسب نتیجه نبودیم خوشبختانه تا به اینجا هم توانستیم زیبا بازی کنیم و باعث شادی مردم شویم.