تبیان، دستیار زندگی

فرزندم این بیماری خجالت ندارد

دیابت نوع یک که می تواند از دوران کودکی بروز کند، تا زمانی که کودک در خانه و تحت حمایت خانواده است، مشکلی برای او ایجاد نمی کند اما بیشتر مشکلات، با پا گذاشتن کودکان مبتلا به دیابت در جامعه ای که قرار است ساعت ها دور از خانواده در آن وقت شان را بگذراند، آغاز می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیماری دیابت کودک

به گزارش نبض ما به نقل از سلامانه، در برخورد با کودکان مبتلا به دیابت ابتدا باید به آنها بیاموزید که از بیماری شان خجالت نکشند و این بیماری هم مانند خیلی از بیماری های دیگر، ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. سپس در اولین فرصت ممکن، نحوه و زمان مناسب تزریق انسولین را به خود کودک یاد بدهید تا او بتواند در موارد ضروری، اقدام به تزریق کند.

اگر قرار است کودکان مبتلا به دیابت به مهدکودک، مدرسه یا هر محیط آموزشی و هنری دیگری برود و ساعت ها دور از خانه و خانواده باشد، باید معلم، مربی، مدیر یا ناظم او را هم در جریان بیماری اش قرار دهند.

آموزش به کودکان مبتلا به دیابت
علاوه بر اینکه اولیای مهد، مدرسه و مراکز آموزشی و هنری فرزندتان باید از بیماری او آگاه باشند، شما باید به آنها بگویید که فرزندتان در چه زمان هایی نیاز به تزریق انسولین، رفتن به دستشویی و مصرف میان وعده دارد. ضمن اینکه باید هشدارهایی هم درباره احتمال افت قند خون در پی تزریق انسولین به آنها بدهید و بگویید که اگر فرزندتان دچار علایم افت قند خون شد، حتما یک خوراکی شیرین در اختیار او بگذارند تا شرایط او وخیم تر نشود.

مسولان مراکزی که کودکان مبتلا به دیابت در آن مشغول تحصیل و آموزش هستند هم باید همکاری لازم را با این بچه ها بکنند. محل امن و خلوتی را برای تزریق انسولین آنها در نظر بگیرند. حواس شان باشد که کودکان مبتلا به دیابت قبل از تزریق، دست خود را بشویند و محل تزریق را ضدعفونی کنند. همچنین نسبت به مصرف میان وعده ها در این بچه ها حساس باشند و دقت کنند تا در صورت مشاهده علایم افت قند خون مانند سرگیجه و بی حالی، یک خوراکی شیرین به آنها برسانند. ضمن اینکه بهتر است والدین هم نحوه تزریق انسولین را به یکی از مسولان مراکز آموزشی یا مدرسه، یاد بدهند.

منبع: نبض ما
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.