تبیان، دستیار زندگی

خوردن صبحانه فراموش نشود

خوردن صبحانه انرژی لازم برای فعالیت دانش آموزان در مدرسه را تامین و از افت قند خون جلوگیری می کند و موجب افزایش کارکرد مغز و یادگیری بهتر می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خوردن صبحانه


به گزارش نبض ما به نقل از جام جم آنلاین، پروین افشار افزود: برای تغذیه دانش آموزان نیز مثل افراد عادی باید 2 اصل مهم تنوع و تعادل در نظر گرفته شود و خانواده ها برای سلامت فرزندان خود به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: تغذیه دانش آموزان باید شامل تمام گروه های غذایی مانند نان و غلات، انواع میوه و سبزی، شیر و لبنیات، گروه گوشت و به مقدار کم چربی و روغن باشد و در برنامه غذایی خود به اندازه کافی از این ها استفاده کنند.

اما با توجه به قرار گرفتن دانش آموزان در سن رشد و نمو بافت ها و ارگان های بدن، نیازهای تغذیه ای این گروه نیز افزایش پیدا می کند، بنابراین باید به تغذیه دانش آموزان توجه ویژه ای شود.

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: از آنجا که نیمی از وقت روزانه دانش آموزان در مدارس سپری می شود، برای دریافت کل نیازهای تغذیه ای، باید مقداری از این نیاز توسط غذاها یا میان وعده های مصرفی در مدارس، برطرف شود.

وی بیان کرد: لازم است به تغذیه دانش آموزان در مدارس اهمیت داده شود تا از رفع نیازهای تغذیه این گروه سنی اطمینان حاصل کرد، اما مساله مهم این است که چه غذاهایی در مدارس مصرف تا اساس تغذیه سالم برای دانش آموزان فراهم شود.

دانش آموزان از مصرف تنقلات پرکالری و کم ارزش اجتناب کنند
دانش آموزان از مصرف تنقلات پرکالری و کم ارزش از نظر مواد مغذی اجتناب کنند، مصرف این خوراکی ها مانند چیپس، پفک، شکلات و.. موجب سیری کاذب و مصرف نکردن مواد غذایی مفید می شود همچنین این خوراکی اغلب سالم نیستند و به سلامت دانش آموزان آسیب می رسانند. سوسیس و کالباس نیز به علت داشتن نگهدارنده و نیترات، سرطان زا بوده و باعث توقف رشد نیز می شود.

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: بر این اساس توصیه می شود، دانش آموزان برای اطمینان از سلامت غذاها و خوراکی ها، از دست فروشان، مواد غذایی خریداری نکنند، به دلیل آنکه این مواد غذایی در شرایط غیر بهداشتی و غیر استاندارد تهیه، نگهداری و موجب بیماری و انتقال انگل ها و آلودگی ها به دانش آموزان می شود.

برای میان وعده از انواع مغزها استفاده کنید
نان و پنیر گردو، شیر پاستوریزه، ساندویچ های خانگی، کیک و بیسکوئیت های خانگی، میوه های شسته و ضد عفونی شده ،انواع مغزها مانند مغز پسته، بادام، خشکبار مانند انجیر، خرمای خشک و کشمش و توت گزینه های مناسبی برای میان وعده و تغذیه دانش آموزان است.

منبع: نبض ما
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.