تبیان، دستیار زندگی

چه عواملی باعث بلوغ رودرس کودکان می شود؟

گاه والدین گمان می کنند که کودک متوجه روابط آن‌ها نیست، در حالی که او رفتارشان را ضبط می کند و روزی با کوچک‌ترین تحریک، آن رفتارهای ثبت شده در ذهن، برایش مفهوم پیدا خواهد کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عریزه جنسی، کودکان، آمیزش جنسی، قسمت های تحریک امیز، آلت تناسلی، بازی های مختلط، داستان های تحریک امیز، والدین، انحرافات، خانواده ، تربیت کودک، عطیه الهی ، فاطمه سادات آقا میری
غریزه جنسی در کودکان به دو صورت عمده بیدار می شود:

1- کشف: طفل در سایه برخورد و تماس با منبع لذت، آلت را کشف می کند؛

2- آموختن: که به دو شیوه انجام می شود:

عمدی: توسط افراد منحرف به کودک آموزش داده می شود؛

غیرعمدی: گاه والدین گمان می کنند که کودک متوجه روابط آن‌ها نیست، در حالی که او رفتارشان را ضبط می کند و روزی با کوچک‌ترین تحریک، آن رفتارهای ثبت شده در ذهن، برایش مفهوم پیدا خواهد کرد.

3- دیدن صحنه‌های آمیزش جنسی دو انسان یا شنیدن صدای آن‌ها:
دین اسلام بر این مسئله بسیار تأکید دارد که والدین باید روابط جنسی خود را در مقابل فرزند کنترل کنند؛ نگاه او به این‌گونه رفتارها موجب تحریک جنسی‌اش شده که این تحریک ابتدائاً با سوال‌های مهم و گاه تقلید بعضی حرکات والدین و انجام آن با عروسک و اسباب‌بازی شروع گردیده و در سنین نزدیک به بلوغ با رشد و فعالیت غدد مترشحه حالت بازی و تقلید را از دست داده و رنگ و بوی لذت جنسی به خود می‌گیرد. لذا قبل از وقوع این اتفاق، اگر قصد ورود به اتاقتان را دارد، صریحاً به او بگویید: «اگر در اتاق خواب بسته بود حق ورود به آن‌جا را ندارد». در این زمینه محکم برخورد کنید و الّا کودک مرتّب به اتاق شما سر می کشد.
حتی در مواقع عشق‌ورزی نیز جوانب احتیاط را رعایت کنید. به عقیده حجةالاسلام والمسلمین محمدعلی رحیمی نداف:
عشق‌ورزی اگر به اندازه قربان صدقه، معمولی و عرفی باشد اشکالی ندارد ولی اگر از روی غریزه جنسی و تحریک کننده باشد، چون در ضمیر ناهشیار کودک ثبت می شود مناسب نیست.

4- تماشای قسمت‌های تحریک‌آمیز بدن انسان:
بدن‌های لخت و عریان از قوی‌ترین محرک‌های جنسی می‌باشند که هیچ گاه از ذهن کودک پاک نمی شود. مشاهده نقاشی‌های آلت‌های تناسلی، لب و... یا فیلم و عکس‌های مربوطه در سایت‌های اینترنتی و یا مراقبت نکردن در هنگام تعویض لباس موجب بلوغ زودرس می گردد؛ پس حتی وقتی پوشاک نوزادی را تعویض می‌کنید مراقب نگاه‌های اطرافیان باشید و از حمام بردن دختر توسط پدر و پسر همراه مادر جلوگیری کنید؛ زیرا چشم او مانند دوربین از لحظه‌‌ها تصویربرداری می کند.

5- شست‌وشوی کودک پس از انجام عمل دفع و دست زدن به آلت تناسلی او به صورت عادی و ناخودآگاه.

6- پیوسته و درازمدت به سرو گوش و قسمت‌های حساس بدن دختر یا پسر دست کشیدن.
امیرالمومنین (علیه‌السلام) در این باره می فرمایند:
«اگر مادری با بدن دختر کوچکش که از شش سالگی گذشته، بازی کند این نوعی زناست.»
باید در حد ضرورت مثلاً به هنگام پماد زدن، به پای طفل دست زده شود.

7- غلقلک دادن کف پای کودک: این عمل از دیگر عوامل تحریک‌کننده قوای جنسی محسوب می‌شود که تکرار آن، موجب علاقه کودک به این کار خواهد شد؛ به گونه‌ای که اگر انجام نگیرد چه بسا با گریه، اطرافیان را وادار به تکرار آن کند.

8- در آغوش گرفتن کودک و حتی نوجوانان به گونه‌ای که تماس کامل بدن صورت بگیرد؛ برای پدر نسبت به دختر، بعد از شش سالگی و برای مادر نسبت به پسر، بعد از هفت سالگی و برای هر دو جنس نسبت به نامحرم.
می‌توان به جای در آغوش کشیدن دست‌ها یا شانه‌هایش را بگیرند، البته بوسیدن، از در آغوش گرفتن مستثنا شده؛ زیرا انجام دادن این عمل توسط والدین، باعث رشد عاطفی فرزند می‌شود؛ به ویژه این‌که جلوی انحرافات را می‌گیرد.

9- به روی شکم خوابیدن طفل و پوشیدن شلوار تنگ هنگام خواب
باید در هنگام خوابیدن کودک توجه داشته باشید که به روی شکم نخوابد، هنگام استراحت از شلوار نرم و گشاد استفاده کند، دست‌ها بیرون از لحاف باشد و از نیمه عریان خوابیدن او با والدین در یک بستر جلوگیری شود. در حدیث آمده است:
«دختری که شش سالش تمام شود مادر، او را برهنه پهلوی خود نخواباند که به منزله زناست.»

10- اختلاط کودکان دختر و پسر و بازی‌های مختلط
کودکان پسر و دختر، قبل از دبستان باید از هم جدا باشند، و الّا، منجر به بدآموزی‌های جنسی در این‌گونه جمع‌ها و بلوغ زودرس می‌شود. از طرفی، یافته‌های بسیار جالب از تحقیقات به‌دست می‌آید که بازی کودکان، زمانی رشد و پیشرفت پیدا می کند که در گروه‌های هم‌جنس و نه در گروه‌های مختلط انجام شود.
با توجه به آنچه آمد والدین دقّت کنند از حضور کودک در جمع‌ها و مهدهای مختلط تا حد امکان جلوگیری نمایند.
هم‌چنین از ارتباط دو هم‌جنس یا جنس مخالف، به صورتی که در زیر یک لحاف، دست در آغوش یکدیگر بخوابند منع شده؛ چون اثراتی که از یکدیگر می گیرند در آینده به صورت مثبت یا منفی یا خنثی ظهور می کند. در این باره روایت شده:
پسران که شش ساله شدند می باید که با یکدیگر در یک لحاف نخوابند.

11- تماس و اصطکاک با یک جسم زبر یا نرم، از طریق مالیدن خود به تشک، دوچرخه، نرده و ... .

والدین باید از این کار طفل جلوگیری کرده و حتی در حمام، لیف نرم برای بدن کودک استفاده نکنند.

12- حبس ادرار و مدفوع که نتیجه آن خارش و لذت بردن در قسمت‌های خاص بدن است.

13- اشکال در وضع خثنه و کمی یا زیادی پوست در اطراف آلت تناسلی و یا ایجاد زخم در آن ناحیه، موجب خارش گردیده، به تدریج عادت بیدار کننده‌ای را فراهم می کند و تبدیل به عمل استمنا می شود. این کار، کودک را در تمام سنین مورد تهدید قرار داده و حتی از سه الی چهار سالگی امکان دارد ایجاد شود.
به همین جهت باید در صدد باشید اوقات فراغت کودک را با نظرسنجی از خود او و علاقه‌هایش پُر کنید تا بیکاری او را به انحرافات نکشاند.

14- شنیدن یا خواندن داستان‌های تحریک‌آمیز.

15- تحقیر کودکان توسط والدین
تکرار این رفتار موجب هموار شدن راه، برای افراد چاپلوس و انحراف جنسی او می شود؛ زیرا کمبود محبت، اعتماد به نفسش را پایین می‌آورد و به فردی بی اراده و فرمان بردار تبدیل می کند؛ در نتیجه به‌راحتی مورد سوء‌استفاده قرار می گیرد.

16- فراوانی و کثرت افراد خانواده و عدم توانایی والدین در سرپرستی و تربیت فرزندان.

17- سست شدن بنیاد خانواده با ضعیف شدن اعتقادات اخلاقی- مذهبی.

18- محیط ناسالم اجتماعات بشری، روستایی، آموزشگاه‌ها، آپارتمان‌ها.
این مکان‌ها، عاملی در جهت سوق دادن فرزندان به سوی انحرافات است که بی توجهی والدین به رفت و آمد کودک در این محیط‌ها از عوامل مهم سقوط اخلاقی به شما می‌آیند.

19- وجود هم درسان و مربیان ناصالح و منحرف.

20- هم‌نشینی و هم‌بازی شدن طفل با کودکان که مبتلا به مشکلات جنسی‌اند و تنها گذاشتن آن‌ها در یک اتاق.

با وجود همه این عوامل که در تحریک غریزه جنسی موثرند، فرمایش امام صادق (علیه السلام) دستوری محکم در برابر انحرافات است که عمل به آن راه‌گشای خوبی در مواجهه با این مسائل است؛ ایشان می‌فرمایند:
به فرزندان خود زود احادیث را یاد دهید که مخالفان آن‌ها را گمراه نکنند.
با قرار دادن کودک در مسیر تربیت دینی و آموزش قرآن و حدیث، هم‌گام با مراقبت از افعال و گفتار او، می‌توان گامی مهم در جهت رسیدن به هدف برداشت.

منبع : کتاب عطیه الهی/ فاطمه سادات آقا میری 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.