تبیان، دستیار زندگی

راه‌هایی برای ایجاد انگیزه ورزش در کودکان

طبق توصیه‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها کودکان نیاز دارند تا حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند. با این وجود برخی از کودکان علاقه‌ای به ورزش ندارند و والدین باید در آنها انگیزه ایجاد کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش
به‌ گزارش تبیان ‌و ‌به نقل از WFAA، برخی از کودکان به ورزش علاقه دارند و فعال هستند، اما برخی دیگر نیاز به تشویق و انگیزه برای ورزش کردن دارند. والدین می‌توانند به روش‌های زیر در کودکان خود انگیزه ورزش ایجاد کنند:
1. یک دلیل برای ورزش پیدا کنید:
با کودک خود صحبت کنید و از فواید ورزشی او را آگاه کنید. به او بگویید که دلایل خاصی او نیاز به ورزش دارد. از فرزند خود بخواهید که هدف خود را تجسم کند  و به سمت آن حرکت کند.
2. هدف گذاری کنید:
از هدف‌های کوچک شروع کنید و به فرزند خود یاد بدهید که بر روی این هدف تمرکز کند. هدف‌های کوچک می‌توانند بهتر به کودکان کمک کنند.
3. فعالیت و جنب و جوش را افزایش دهید:
در طول روز بیشتر با فرزند خود فعالیت داشته باشید. در خانه فعال باشید. سعی کنید زیاد یک جا ننشینید. فرزند خود را به پارک یا پیاده روی ببرید و به او یاد بدهید که فعال باشد.
4. تنوع ایجاد کنید:
اگر یک فعالیت یا ورزش خاصی را مرتباً انجام دهید خسته کننده می‌شود. فعالیت‌های مختلف از جمله پیاده روی ، دوچرخه‌سواری ، شنا، دویدن را امتحان کنید و مرتباً فعالیت را تغییر دهید.
5. انتظارات را واقع بینانه کنید:
سعی کنید انتظارات شما قابل دسترس باشد. زمان می‌برد تا بدن کودکان آمادگی لازم را پیدا کنند. مطمئن شوید که فعالیت کودک شما متناسب سن و استعدادهای او باشد. مراقب سلامت فرزند خود باشید و فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که مطابق با توانایی‌های او باشد.