تبیان، دستیار زندگی

نمایشگاه فتوکلاژ "حیرانی نو" در گالری آتبین

نخستین نمایشگاه برزین بهارلویی تحت عنوان "حیرانی نو" 28 مهرماه در نگارخانه آبتین افتتاح می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برزین بهارلویی
برزین بهارلویی از برگزاری نمایشگاه فتوکلاژ "حیرانی نو" در گالری آتبین خبر داد و دراین‌باره به هنرآنلاین گفت: هم‌زمانی تاریخی بین هنر معماری ایرانی و نقاشی‌های غربی دوره رنسانس دستمایه‌اى براى مجموعه جدید من شدند. تلاقى تاریخی بین فرم‌هاى معمارى مورد علاقه من با نقاشی‌های غربی رنسانس که برای من اوج کمال است، وجود دارد.

این هنرمند تصریح کرد: تخریب معماری‌های اصیل ایرانی دستمایه‌ای شد که بتوانم این تجربه را در قالب نمایشگاه ارائه دهم.

بهارلویی در خصوص تعداد آثار این نمایشگاه اظهار کرد: در این مجموعه من بالغ‌ بر ٣٠ اثر آماده کرده‌ام که تصمیم دارم حدود ١٥ اثر را به نمایش بگذارم.
نمایشگاه فتوکلاژ



او درباره لوکیشن‌های عکاسی این نمایشگاه توضیح داد: سقف‌ها، مقرنس‌ها و طرح‌های اسلیمی فضاهایی نظیر بازار قیصریه اصفهان از جمله مکان‌هایی بود که مورد توجه من قرار گرفت و به‌طورکلی از سر در بازارهای قدیمی بیشتر بهره بردم. ضمن اینکه نقاشی‌های رنسانس نیز با کارهایم آمیخته شدند.

این هنرمند اظهار کرد: بخشی از آثار این نمایشگاه نیز مربوط به معماری‌های کاشان است که با نقاشی‌های رنسانس قرن ١٧ میلادى ترکیب‌شده است البته در نقاشی‌ها روی هنرمند خاصی تأکید نداشتم.

بهارلویی درباره دلیل انتخاب عنوان "حیرانی نو" براى این نمایشگاه گفت: از آنجایی که تصاویر و معماری‌ها در گذشته‌هاى دور خلق شده‌اند و من تلاش کردم که با دیدگاهى متفاوت و مدرن به آن نگاه کنم، عنوان نمایشگاه را این گونه انتخاب کردم.

وی مدت‌زمان اتمام این مجموعه را ٤ سال خواند و بیان کرد: کارهای کلاژ این مجموعه نزدیک به یک سال به طول انجامید اما ٤ سال از زمان من صرف سفرها و عکاسی‌های این پروژه شد.

این هنرمند درباره نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی خود گفت: طی سال‌های گذشته چندین نمایشگاه گروهی داشته‌ام و در جمع‌آورى کتاب‌هاى متعددى همکارى کرده‌ام اما فکر می‌کنم که این تجربه متمایز از سایر فعالیت‌های من است.

شایان‌ذکر است، نخستین نمایشگاه فتوکلاژ برزین بهارلویی از جمعه ٢٨ مهرماه تا ٩ آبان‌ماه در نگارخانه آتبین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ١٦ تا ٢١ به نگارخانه آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ٤٢ مراجعه کنند.

منبع: هنر آنلاین