تبیان، دستیار زندگی

راهنمای سفر به لندن

با استفاده از این متن راهنمای سفر خود به لندن باشید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لندن

لندن یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است که تراکم جمعیتی بسیار بالایی دارد. این شهر همچنین یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مسافران اروپایی است. البته هر نوع گردشگری از لندن بازدید می‌کند. هم گردشگرانی که قصد اقامت طولانی‌ مدت دارند و هم گردشگران کوله‌پشتی به دوش، همگی به این شهر سفر می‌کنند! لندن جزو یکی از مراکز تاریخی، فرهنگی و مد در جهان است و خیابان‌های آن هم برای گردش های شهری بسیار مناسب هستند. لندن شهری مهاجرپذیر است و در نتیجه تنوع قومی فرهنگی زیادی که در این شهر وجود دارد. بنابراین رستوران و غذاخوری‌های مختلفی در این شهر پیدا می‌کنید که همگی ارزش بازدید دارند. هرچقدر هم که در لندن گردش کنید، باز هم جاهای تازه‌ای پیدا می‌کنید که تاحالا ممکن بود درباره‌ی آن ها حتی نشنیده باشید. شاید تنها ایراد لندن گرانی آن باشد. بنابراین اگر مراقب مخارج خود نباشید. تفریح در این شهر به سرعت می تواند تمام بودجه شما را تمام کند. ولی نگران نباشید، چراکه به اندازه‌ی کافی جاذبه‌هایی در این شهر وجود دارند که حتی به صورت رایگان بتوانید از آن‌ها بازدید کنید. با الی گشت همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی

لندن، شهری در شمال غرب اروپا و در کنار رود تیمز قرار دارد و شهری تاریخی محسوب می‌شود. چراکه تاریخ ساخت آن به زمان روم باستان باز می‌گردد. رودخانه تیمز شهر را تقسیم به دو بخش شمالی و جنوبی می‌کند. لندن حدود ۱۵۸۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۸٫۶۳ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد.

اطلاعات کلی
زبان: زبان رسمی در لندن انگلیسی است. ولی با توجه تفاوت لهجه‌ی مردم این شهر و کشور که نوع لهجه رایج‌تر انگلیسی (انگلیسی آمریکایی)، شاید در درک آن کمی دچار مشکل شوید.

واحد پول: واحد پول رسمی در لندن پوند است. هر پوند برابر با ۱٫۳۲ دلار است.

شماره‌های اضطراری: ۹۹۹ یا ۱۱۲ (برای پلیس، آمبولانس و یا آتش‌نشانی)

فرودگاه‌های لندن
فرودگاه بین‌المللی هیثرو: این فرودگاه حدود ۳۱ کیلومتر با شهر لندن فاصله دارد. ولی سرویس حمل و نقل از و به فرودگاه در تمام طول روز در حال حرکت هستند. هزینه حمل و نقل با اتوبوس از این فرودگاه به مرکز شهر از ۵.۷ تا ۲۱.۵ پوند متغیر است. هزینه تاکسی هم بین ۴۵ الی ۸۷ دلار می‌شود.

 فرودگاه گاتویک: این فرودگاه ۶۵ کیلومتر تا شهر لندن فاصله دارد. هزینه رفت و آمد بین این فرودگاه و شهر با اتوبوس از ۵ پوند شروع می‌شود. این هزینه برای قطار برابر با ۱۰-۲۰ پوند و برای تاکسی ۱۰۰ پوند است.

 فرودگاه استانستد لندن: این فرودگاه در ۶۲ کیلومتر لندن قرار گرفته است. هزینه رفتن از این فرودگاه با مرکز شهر با قطار برابر با ۲۴ پوند، اتوبوس ۱۲ پوند و تاکسی ۱۳۰ پوند خواهد بود.

 فرودگاه لوتن لندن: این فرودگاه ۵۶ کیلومتر تا لندن فاصله دارد و پا پرداخت ۱۴ پوند از این فرودگاه می توانید خود را با قطار به لندن برسانید. تاکسی های این مسیر ۱۱۰ پوند و اتوبوس ها حدود ۱۰ پوند هزینه دارند.

فرودگاه لندن سی‌تی: این فرودگاه کمترین فاصله را با شهر لندن دارد و در ۱۴ کیلومتری آن قرار گرفته است.

آب و هوا لندن
از نظر آب و هوایی، لندن شهری معتدل است که تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی نبستاً‌ سرد دارد. ولی دمای هوا در این شهر هیچ‌وقت خیلی سرد و سوزناک نمی‌شود.بارش باران در این شهر امری عادی است که در تمام طول سال رخ می‌دهد. ولی فقط بعضی وقت‌ها در طول زمستان برف می‌بارد ولی ضخامت آن از چند میلی‌متر بیشتر نمی‌شود.

بهترین زمان سفر به لندن
فصل بهار در انگلستان زود شروع می‌شود و زمان مناسبی برای سفر به این کشور است. ولی با این حال، حتماً لباس‌های بارانی و چتر همراه خود ببرید. زمستان‌های متعادل و بازارهای کریسمس باعث می‌شوند که لندن در ماه‌های نوامبر و دسامبر هم مقصدی محبوب باشد.
هزینه سفر به لندن
سفر با بودجه محدود: خوابگاه ۱۲-۳۰ پوند؛ غذاهای حاضری و یا ساندویچ سرد برای ناهار: ۳-۶ پوند؛ موزه‌ها: رایگان؛ بلیط تئاتر: ۵-۲۵ پوند؛ کرایه روزانه دوچرخه: ۲ پوند

سفر با بودجه متوسط: اتاق دابل: ۱۰۰-۲۰۰ پوند؛ غذا در رستوران برای دو نفر: ۳۵ پوند؛ بازدید از نمایشگاه‌ها: ۱۲-۱۸ پوند؛ بلیط تئاتر ۱۵-۶۰ پوند

سفر با بودجه بالا: هتل ۴ ستاره و به بالا: بیش از ۲۰۰ پوند؛ ناهار در رستوران‌های معتبر: ۶۰-۹۰ پوند؛ تاکسی: ۳۰ پوند؛ بلیط بهترین تئاترها: ۶۵ دلار

نحوه انعام دادن در لندن
در هتل‌ها: ۱ پوند بابت هر کیفی که برای شما حمل می‌کنند.

در کافه‌ها: احتیاجی به انعام دادن نیست.

در رستوران‌ها: معمولاً‌ هزینه‌ی خدمات روی صورت‌حساب شما آورده می‌شود. اما اگر نشد، حدود ۱۰ و یا نهایت ۱۵ درصد از کل فاکتور.

تاکسی:‌ فقط کافیست مبلغ را تا ۱ پوند به سمت بالا رند کنید.
لندن


حمل و نقل شهری
 
هرگز بدون بیمه اقدام به سفر نکنید! برای خرید بیمه سفر به لندن اینجا را کلیک کنید
تقریبا سراسر شهر دسترسی به مترو دارد و بلیط یکسفره مترو در این شهر ۲.۶ پوند است. شما همچنین می‌توانید از اتوبوس، قایق و تاکسی هم استفاده کنید. رفت و آمد در این شهر تقسیم به بخش‌های مختلف می‌شود. بنابراین، هرچه منطقه‌ای که به آن می‌روید از مرکز لندن دورتر باشد، هزینه رفت و آمد هم بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید چند روز در این شهر بمانید، کارت‌های هوشمند شهری را تهیه کنید. چراکه هزینه یک کارت رفت و آمد یک روزه ۹.۹ و کارت ماهانه ۴۹.۵ پوند خواهد بود.

شکم‌گردی در بریتانیا
چیپس و ماهی

چیپس و ماهی یکی از محبوب‌ترین غذاهای فست‌فودی در انگلستان است. طرز تهیه این غذا هم بسیار ساده است و شامل سیب‌زمینی سرخ شده و فیله‌ی ماهی می شود. این غذا در همه‌ی شهرهای بریتانیا به راحتی یافت می‌شود.

پودینگ

اگر رژیم دارید، این گزینه برای شما مناسب نیست. البته بیشتر دسرهای انگلیسی و پودینگ‌های آن‌ها برای افرادی که رژیم دارند مناسب نیستند. پودینگ‌ها معمولاً شامل شکر و شیر می‌شوند که برخی مواد ژلاتینی را هم به‌ آن‌ها اضافه می کنند تا شکل خود را بهتر حفظ کنند. امروزه به بیشتر پودینگ‌ها دسر می‌گویند. به هرحال، پودینگ و دسرهای انگلیسی معروف هستند و هرگز خود را از چشیدن طعم آن‌ها محروم نکنید!

چای خامه‌ای

چای خامه‌ای در واقع یک وعده غذایی در انگلستان است. مواد تشکیل دهنده این وعده غذایی شامل چای، بیسکوئیت یا کلوچه، کِرِم یا خامه لخته و مربا می‌باشد. البته چای خامه‌ای غذای خاصی نیست که حتماً‌ در لندن یافت شود،‌ ولی به هرحال مادامی که مشغول سفر و گردش در این شهر هستید، خوب است کمی مثل مردم این شهر هم رفتار کنید تا بیشتر با آن ها ارتباط برقرار کنید.

جاذبه‌های گردشگری لندن
 
هتل مورد نظر خود برای سفر به لندن را همین الان به صورت آنلاین در الی گشت رزرو کنید.
کاخ باکینگهام
محل رسمی اقامت ملکه‌ای انگلستان ۷۷۵ اتاق دارد. اینجا یکی از معدود کاخ‌های سلطنتی در جهان است که هم اکنون هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاخ که به زیبایی تزئین شده، در طول ماه‌های تابستان به روی گردشگران باز است ولی محوطه‌ی این کاخ را در تمام طول سال می توانید ببینید و از گارد سلطنتی این کاخ بازدید کنید.

چشم لندن

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های لندن، چشن این شهر، یعنی چرخ و فلک بزرگ لندن است. وقتی سوار این چرخ و فلک می‌شوید، یکی از بهترین مناظر لندن را خواهید دید. این چرخ و فقط ۳۲ صندلی و ۱۰ تن وزن دارد. مطمئن باشید این ۳۰ دقیقه تجربه را هرگز فراموش نخواهید کرد و یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربیات شما در لندن خواهد بود.

کلیسای وست‌مینستر

این کلیسا از طرف سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است و سالانه بیش از ۱ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. قدمت این کلیسا حدود ۷۰۰ سال است.

منابع: مجله الی گشت