تبیان، دستیار زندگی

تأثیر جادویی برخی قارچ ها در درمان افسردگی

قارچ ها قادر به ایجاد تغییراتی مثبت در مغز هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قارچ
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، بررسی های جدید امپریال کالج لندن از تاثیر جادویی برخی انواع قارچ ها برای درمان افسردگی خبر می دهد. محققان با انجام آزمایش هایی بر روی ۲۰ نفر از افراد مبتلا به بیماری افسردگی که مقاومت بالایی در برابر دیگر روش های درمانی نشان داده بودند، پی بردند ماده ای موسوم به psilocybin که در قارچ هایی موسوم به قارچ‌ جادویی یا مجیک ماشروم یافت می شوند، می توانند به درمان افسردگی کمک کنند.
قارچ های یاد شده با نام علمی سیلوسایبین ماشروم (Psilocybin mushroom)، قارچ‌هایی چتری حاوی ماده سیلوسایبین و سیلوسین هستند .
افراد مورد آزمایش ابتدا یک دوز ۱۰ میلی گرمی از این ماده و یک هفته بعد دوزی ۲۵ میلی گرمی از ماده یادشده دریافت کردند.
سپس مقایسه اسکن مغزی افراد مذکور قبل و بعد از مصرف ماده یادشده نشان داد سیلوسایبین باعث کاهش فشار خون در برخی نقاط مغز این بیماران شده که در پردازش واکنش های احساسی انسان و شکل گیری نگرانی و ترس و استرس نقش دارند.
علاوه بر این مصرف ماده یادشده باعث افزایش ثبات در یک شبکه دیگر مغز شده که با شکل گیری افسردگی در ارتباط است. بررسی موضوع با استفاده از یک پرسشنامه هم تاثیرات مثبت ماده یادشده را ثابت کرده است، هر چند برای تکمیل تحقیقات در این زمینه هنوز به زمان نیاز است.
منبع: مهر