تبیان، دستیار زندگی

مراقبت از دانش آموزان باید به یک رسالت همگانی تبدیل شود

مدیركل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: مراقبت از دانش آموزان باید به یک رسالت همگانی تبدیل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
مراقبت از دانش آموزان باید به یک رسالت همگانی تبدیل شود
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربایجان غربی، نادر منصورکیایی  در آیین افتتاحییه کارگاه کشوری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سالن امام علی (ع) ارومیه اظهارکرد: سال گذشته ٤٠ درصد از دانش آموزان و ٢ میلیون نفر از والدین در زمینه برنامه های مختلف پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی افزود: سال گذشته برنامه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای ٤ پایه ششم، هفتم، هشتم و نهم در  ١٠٠ درصد مدارس کشور اجرا شد.
مدیركل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: راهنمای پیشگیری اولیه از اعتیاد از ابتدای سال جاری در اختیار همه مدارس کشور قرار گرفته است.
منصورکیایی خاطر نشان کرد: جشنواره نوجوان سالم هر ساله اجرا می شود، در سال تحصیلی جاری نیز هفتمین دوره آن ویژه آسیب های اجتماعی پرخطر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان را هدف گذاری كرده ایم؛ ادامه داد: برای شناسایی دانش آموزان در معرض خطر آمادگی كامل را داریم.
منصورکیایی با اشاره به اینکه برنامه مددكاری اجتماعی را در مدارس كشور دنبال می كنیم؛ گفت: باید ضمن توجه به توانمند سازی دانش آموزان توجه ویژه‌ای برای دانش آموزان در معرض خطر و آسیب دیده داشته باشیم.
این مقام مسوول بیان کرد: در٤٠ هزار مدارس كشور كارگاه پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی با رویکرد جامعه محور در سطح مدرسه اجرا می شود.
مدیركل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی ذی نفعان مدرسه باید در فرآیند پیشگیری مشاركت كنند و برای این منظور تدوین برنامه سالانه ضروریست.
وی خاطر نشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش نسبت به آسیب‌ های اجتماعی هوشیار و بیدار است.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش