تبیان، دستیار زندگی

بزرگترین دغدغه این روزهای شفر و استقلال

روزی که شفر به‌عنوان سرمربی جدید معرفی شد، هواداران امیدوار شدند که او استقلال را از بحران نجات دهد و تیم را به کورس قهرمانی برگرداند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شفرسرمربی جدید استقلال
به گزارش تبیان و به نقل از آخرین خبر؛ جمعه آنها منتظر رونمایی از استقلال شفر بودند. بازی خانگی با فولاد فرصت خوبی برای برد و تقویت روحیه بود، ولی تیم نمایش ناامیدکننده‌ای داشت و هواداران سکوها را با ناراحتی ترک کردند. برای قضاوت درباره عملکرد شفر هنوز خیلی زود است. فرصت دو هفته‌ای تنها به او اجازه داده با بازیکنانش آشنا شود و روال تمرینات را تغییر دهد. او حتی ترجیح داد برای انتخاب ترکیب در این بازی دست مک‌درموت را باز بگذارد و از تغییرات زیاد نسبت به آخرین بازی مقابل سپیدرود اجتناب کند.
اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم باید به ساختار دفاعی خوب استقلال اشاره کنیم که کم‌اشتباه بود و فرصتی به فولاد نداد. روزبه چشمی در این بخش مهره‌ای کلیدی است و بعد از تجربه بازی‌های ملی با اعتماد به نفس خیلی بالایی بازی می‌کند. نگرانی بزرگ اما در بخش تهاجمی است. استقلال در این بازی به جز شوت نیمه اول فرشید اسماعیلی که به خارج رفت فرصت دیگری نداشت و ضربه موثری به چارچوب نزد.
میراث باقی مانده از شروع فصل ناتوانی در خلق موقعیت است و شفر هم بعد از بازی تاکید کرد که برای رفع این ایراد نیاز به زمان و تمرینات بیشتر دارد. قطعا هماهنگی و ریتم استقلال به مرور زمان بهتر خواهد شد، ولی شفر برای بازگشت به مسیر برد یک مهره اساسی کم دارد و آن گلزن است.
هر سه مهاجم نوک استقلال دیروز بازی کردند. شهباززاده و بیت‌سعید در ترکیب اصلی بودند و قربانی در نیمه دوم به زمین رفت، ولی هیچکدام از آنها نه خطری ساختند نه حرکت موثری داشتند. هیچکدام از آنها در این فصل هنوز گلی نزده‌اند و تنها مهاجم گلزن استقلال جابر انصاری بوده که فعلا مصدوم است. شاید برخی بگویند که مهاجمان به خوبی تغذیه نمی‌شوند، ولی هنر یک مهاجم خوب این است که در بازی‌های سخت و پیچیده هم راهی برای ضربه زدن به حریف پیدا کند. شفر برای بهبود شرایط فنی تیمش دل به تمرینات بسته، ولی بدون یک گلزن فرصت‌طلب هیچ راهی برای خروج از این بن‌بست وجود ندارد. مهم‌ترین دغدغه این مربی آلمانی در روزهای آینده باید پیدا کردن این بازیکن باشد. به گزارش وکیل ملت، استقلال فعلا شرایط خرید یک مهاجم جدید را ندارد و شفر مجبور است راه حل‌های مختلفی را آزمایش کند. استفاده از یک آرایش جدید، آزمودن بازیکنان پست‌های دیگر در خط حمله یا متحول کردن مهاجمان فعلی که سخت‌ترین کار است.