تبیان، دستیار زندگی

اخلاق حذف شد

«عدم اشتهار به فساد» از شرایط روسای فدراسیون‌ حذف شد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فدراسیون
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تابناک، آیین‌نامه جدید چگونگی انتخاب روسای فدراسیون‌ها روز 14 شهریور ماه با تایید مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش ابلاغ و مقرر شد که انتخابات فدراسیون‌ها از آن تاریخ به بعد با این آیین‌نامه انجام شود.
در این آیین‌نامه تغییراتی نسبت به آیین‌نامه مصوب 14 اسفند 95 صورت گرفته است که برخی از آنها اهمیت بالایی دارند.
در ماده 6 که مربوط به شرایط احراز داوطلبین ریاست فدراسیون است، در شماره 4 علاوه بر مدرک مورد تایید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، این شرایط در قابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز وجود دارد.
در ماده 6 موضوع «عدم اشتهار به فساد» که در آیین‌نامه قبلی وجود داشت، از آیین‌نامه جدید حذف شده است.
در تبصره یک از ماده 6 موضوع ثبت‌نام افرادی که دارای گواهی ایثارگری (آزادگان، جانبازان و رزمندگان) هستند، اضافه شده است.
در بند یک از تبصره 2 ماده 6 موضوع داشتن سابقه حضور در هیئت رئیسه فدراسیون‌ها به عنوان یکی از سوابق مدیریتی مورد نیاز برای ثبت‌نام افزوده شده است.
در بند 2 از تبصره 2 ماده 6 داشتن سابقه اشتغال در یکی از پست‌های مقامات کشوری ذکر شده بود، اما در آیین‌نامه جدید این شرایط به حداقل 2 سال محدود شده است.
در تبصره 2 از ماده 6، سه بند جدید گنجانده شده است که عبارتند از :
- مسئولین انجمن‌های ورزشی بانوان با دارا بودن حداقل چهار سال سابقه فعالیت
- معاونین تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش با دارا بودن حداقل چهار سال سابقه فعالیت
- مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی که در بالاترین سطح حرفه‌ای به میزان چهار سال فعالیت داشته‌اند
اضافه شدن تبصره 3 در ماده 6 که آمده است: «مدرک داوطلبینی که دارای سابقه مدیریتی دیگر به غیر از موارد فوق باشند، توسط کمیسیون تطبیق احراز شرایط بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.»
در ماده 7 آیین‌نامه قبلی بند 11 وجود داشت که حالا از آیین‌نامه جدید حذف شده است. در این بند آمده بود: «ارائه تاییدیه کتبی حداقل از 5 نفر از اعضای مجمع (از میان هیئت‌های استانی و نمایندگان نهادهای عضو)»
در ماده 9 که مربوط به اعضای مجمع انتخاباتی است، بخش‌هایی به بند 2 اضافه شده است؛به‌طوریکه در صورت غیبت روسای هیئت‌های استانی در مجمع، یک نفر از اعضای هیئت رئیسه با معرفی رئیس هیئت در جلسه شرکت خواهند کرد.
ماده‌های 15، 16 و 17 به همراه 2 تبصره‌ای که داشتند، از آیین‌نامه جدید حذف شده‌اند. تبصره مربوط به ماده 17 حرف و حدیث‌های زیادی را پس از کنار رفتن یکی از روسای فدراسیون‌ها به دنبال داشت. در این تبصره آمده بود: «در صورت فوت، استعفا یا برکناری رئیس فدراسیون، مسئولیت کلیه امور جاری فدراسیون تا انتخاب رئیس جدید بر عهده نایب رئیس به عنوان سرپرست فدراسیون خواهد بود.» این تبصره که از آن تبصره جنجالی یاد می‌شد، حذف شده است.
منبع: تابناک