تبیان، دستیار زندگی

کانون های تربیتی مهم ترین بستر جهت انجام فعالیت های مكمل و فوق برنامه مدارس است

سرپرست اداره کل امور فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون های فرهنگی تربیتی یكی از مهم ترین مراكز اجرای برنامه های پرورشی خارج از مدرسه می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
کانون های تربیتی مهمترین بستر جهت انجام فعالیت های مكمل و فوق برنامه مدارس است
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی در دومین نشست هم اندیشی پیشکسوتان کانون های فرهنگی و تربیتی، اظهاركرد: در نظر داریم با همكاری سایر حوزه های آموزش و پرورش مسایل و مشكلات کانون های فرهنگی تربیتی را مرتفع نماییم.
سرپرست اداره کل امور فرهنگی هنری، اردوها و فضا های پرورشی بیان كرد: کار ما فرهنگ محور بوده و باید با همکاری سایرحوزه ها مانند حوزه فرهنگی هنری کارها را پیش ببریم
وی افزود: باید مسیر ورود دانش آموزان به کانون های فرهنگی تربیتی باز باشد و بر توسعه این روند از سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه‌هایی که امکان همکاری با کانون ها را دارند بهره گرفت.
سرپرست اداره کل امور فرهنگی و هنری، اردو ها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: فضا در کانون های فرهنگی تربیتی باید برای آموزش باز باشد و با توجه به اینکه دانش آموزان به دنبال فعالیت‌ های جدید هستند باید پاسخگوی این نیازها باشیم.
رمضانی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین به مهارت آموزی دانش آموزان اشاره شده است و در این راستا کانون های فرهنگی تربیتی بستر مناسبی برای انجام این رسالت می باشد.
وی با بیان اینکه با ساختار دولتی نمی‌توان پیش رفت، اظهار کرد: ما باید از همکاری بخش خصوصی استفاده کرده و روند فعالیت ها را به گونه ای پیش ببریم تا دانش آموزان در تمامی فعالیت های فرهنگی خارج از مدرسه از این مراکز بهره مند شوند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش