تبیان، دستیار زندگی

پرسپولیس در مسیر قهرمانی

پرسپولیس همان پرسپولیس فصل قبل است. با این تفاوت که مدعی‌ها در رقابت با این تیم کم نیاوردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پرسپولیس
پرسپولیس در فصل جدید همان راهی را می‌رود که سال قبل منتهی به قهرمانی شد. پرسپولیس در فصل گذشته تا پایان هفته نهم، نوزده امتیاز گرفته بود. این تیم در نه بازی، سیزده گل زده بود و فقط سه بار دروازه‌اش باز شد. یعنی تفاضل گل زده و گل خورده پرسپولیس تا این مقطع از فصل عدد ۱۰ بود.
به گزارش تبیان و به نقل از گل ؛ در فصل جدید نحوه امتیازگیری پرسپولیس سایه به سایه سال قبل پیش می‌رود. پرسپولیس لیگ هفدهم را با برد مقابل فولاد استارت زد. در ادامه چهار برد و دو تساوی دیگر هم کسب کرد تا هفده امتیازی شود. با این تفاوت که در پایان هفته نهم، یک بازی عقب افتاده با نفت آبادان دارد که هنوز برگزار نکرده است. یعنی پرسپولیس در هشت بازی هفده امتیاز کسب کرد. این تیم تا همین حالا هم تفاضل گل‌اش دقیقا عدد ده است. با این تفاوت که نسبت به فصل قبل، سه گل بیشتر زده، سه گل هم بیشتر خورده.
فقط می‌ماند بازی عقب افتاده با نفت آبادان. پرسپولیس لیگ قبل در هشت بازی هجده امتیاز کسب کرده بود. یعنی یک امتیاز بیشتر از هشت بازی‌ای که در این فصل برگزار کرده. اما در هفته نهم مقابل استقلال‌خوزستان متوقف شده بود و تعداد امتیازاتش به عدد ۱۹ رسیده بود. پرسپولیس در این فصل در هشت بازی ۱۷ امتیاز گرفته. اگر در بازی مقابل نفت آبادان پیروز شود، به این معنی است که در پایان ۹ بازی اول فصل‌اش یک امتیاز بیشتر از سال قبل هم کسب کرده است. در صورت تساوی و یا حتی شکست هم از آمار سال قبل‌اش خیلی عقب نمی‌افتد.
حالا مشخص می‌شود که پرسپولیس همان راه سال قبل را می‌رود که منجر به قهرمانی شد. اگر اقتدار تیم مانند قبل به چشم نمی‌آید به دلیل حرکت شانه به شانه پارس‌جنوبی‌جم و سایر مدعیان با این تیم است. در کل لیگ پویاتری نسبت به سال قبل داریم که پرسپولیس با آمار سال قبل، صدرنشین مقتدر لیگ نیست و با هر لغزشی احساس خطر می‌کند.