تبیان، دستیار زندگی

دختران و پسران جوان بخوانند

توصیه‌هایی برای اولین دیدار

اولین جلسه آشنایی با كسی كه قرار است شریك زندگی آینده باشد، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. خواسته یا ناخواسته اولین چیزی كه به آن توجه می‌شود ظاهر فرد است. شكل و پوشش ظاهری هر فرد نشان‌دهنده شخصیت، منش و خلقیات او به‌شمار می‌آید و اگرچه نمی‌توان این را مطلق دانست، اما تا حدود زیادی می‌توان افراد را از نوع پوشش آنان ارزیابی كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج، خواستگاری، اولین ملاقات، زن و مرد، خوش پوشی، زیبایی، اعتماد به نفس، کلوب ازدواج، پیش نیازهای ازدواج ، مجله خانواده
-زیبا و مرتب به‌نظر رسیدن موجب جذابیت بیشتر مرد و زن می‌شود، اما نباید فراموش كرد افراط و تفریط در هر امری تأثیر نامطلوبی به‌جا می‌گذارد و نباید اجازه داد آرایشی كه با شخصیت فرد هماهنگ نیست، موجب به‌وجود آمدن سوءتفاهم، یا قضاوت سطحی شود.

اولین جلسه آشنایی با كسی كه قرار است شریك زندگی آینده باشد، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. خواسته یا ناخواسته اولین چیزی كه به آن توجه می‌شود ظاهر فرد است. شكل و پوشش ظاهری هر فرد نشان‌دهنده شخصیت، منش و خلقیات او به‌شمار می‌آید و اگرچه نمی‌توان این را مطلق دانست، اما تا حدود زیادی می‌توان افراد را از نوع پوشش آنان ارزیابی كرد.

اكثر دختران و پسران جوان برای اولین دیدار اضطراب داشته و مدام ظاهر خود را ارزیابی می‌كنند و نگرانی آنان نیز طبیعی است.

برای به حداقل رساندن میزان استرس، نكاتی در خصوص وضع ظاهر وجود دارد كه كمك زیادی به جوانان می‌كند، تا برای اولین دیدار آمادگی بیشتری داشته باشند به‌خصوص مردان كه در جلسات اول تأكید زیادی بر روی پوشش و چهره همسر آینده خود دارند.

زیبایی و لباس
حتی كوچك‌ترین بی‌توجهی در ظاهر نشان‌دهنده شلخته بودن فرد است. شخصی كه به‌ ظاهر خود اهمیت نمی‌دهد، چگونه می‌تواند به شریك زندگی خود بها دهد. حتی لكه‌های ناشی از زدن عطر به لباس، یاد روزهای گرم علایمی نظیر عرق كردن، تأثیر نامطلوبی بر ارزیابی طرف مقابل می‌گذارد. انتخاب لباس رسمی می‌تواند این پیام را به طرف مقابل بدهد كه به او و قرار ملاقات با او اهمیت داده شده و البته این را هم باید به یاد داشت كه راحت بودن در لباس، بیشتر از رسمی بودن یا اسپرت بودن آن مهم است. همچنین توصیه شده از پوشیدن لباس‌هایی كه رنگ تیره دارد، خودداری شود، چون رنگ لباس نشان‌دهنده حالات روحی و روانی شخص است.

انتخاب كفش مناسب
كفش مناسب بسیار مهم، و نشان‌دهنده خوش‌پوشی فرد است. چه زنان و چه مردان برای اولین دیدار با همسر آینده‌شان باید در انتخاب كفش و براق بودن و پاكیزگی آن دقت زیادی به خرج دهند، چون در ملاقات اول گاهی به‌طور معمول نگاه هر دو طرف بیشتر به طرف زمین است و طبعاً بیشتر از هر بخش دیگری از وجود طرف مقابل، به كفش‌های او دقت می‌كند. كفش‌های پاشنه بلند به زیبایی دختران می‌افزاید، اما راحتی نیز نباید فراموش شود. در صورتی‌كه انسان از نظر كفش ناراحت باشد، آن ناراحتی بر مدل راه رفتن وی تأثیر گذاشته و فیزیك نامناسبی را به نمایش می‌گذارد.

تأثیر لباس بر اعتماد به نفس
حتماً متوجه شده‌اید در روزهایی كه از لباس خودتان راضی هستید، تصور بهتری از خودتان دارید و اعتماد به نفس‌تان بیشتر است. شاید ساعت‌ها مقابل آینه ایستاده و لباس‌های مختلف امتحان و در نهایت فرد دچار سردرگمی و تشویش شود، اما بهترین كار این است كه به حس خود اطمینان كرده و در هر زمان، لباسی را پوشید كه حس خوبی به خود فرد دهد.

نمایش چهره واقعی
به‌طور معمول در چنین قرارهایی آراستگی و مرتب بودن چهره دارای اهمیت ویژه‌ای است و در مردان، اصلاح سر و صورت تأثیر شگفت‌انگیزی خواهد داشت. زیبا و مرتب به‌نظر رسیدن موجب جذابیت بیشتر مرد و زن می‌شود، اما نباید فراموش كرد افراط و تفریط در هر امری تأثیر نامطلوبی به‌جا می‌گذارد و نباید اجازه داد آرایشی كه با شخصیت فرد هماهنگ نیست، موجب به‌وجود آمدن سوءتفاهم، یا قضاوت سطحی شود. دختران و پسران در این مرحله به دنبال انتخابی برای یك عمر هستند و چنانچه در اولین دیدار دختران آرایش افراطی داشته باشند، آیا می‌توانند تضمین كنند كه همیشه همین‌گونه خواهند ماند؟ یا مردانی كه در اولین جلسه آشنایی ظاهر می‌شوند، با ظاهر فریبنده‌ای كه نشان‌دهنده خود واقعی‌شان نیست، تا كی می‌توانند خود واقعی‌شان را پنهان كنند؟ در ضمن، به احتمال زیاد فردی كه قصد دارد زندگی آینده‌اش را بسازد، نمی‌تواند به كسی كه مهم‌ترین ویژگی‌اش افراط در استفاده از لوازم آرایش است، اعتماد كند. بنابراین، بهترین كار این است كه جوانان چهره واقعی خود را به طرف مقابل نشان دهند.

چگونه ایستادن و چگونه نشستن؟
همان‌طور كه پوشش اهمیت دارد، نوع رفتار و نشست و برخاست دو طرف نیز تأثیر عجیبی بر انتخاب‌ها می‌گذارد. روان‌شناسان معتقدند حالت و زبان بدن حتی مهم‌تر از لباسی است كه در این نوع ملاقات‌ها، باید كاملاً صاف و شق و رق و بدون قوز ایستاد و در حالت نشسته، رسمی بود، نه در حالت لم دادن، شاید حفظ این حالت تا مدتی سخت باشد، اما باید سعی شود در تمام لحظات احساس اعتماد به نفس در تمام اندام‌های بدن به چشم بخورد. می‌توان شانه‌ها را رها و در یك حالت آرام قرار گرفت. بهتر است سر به طرف بالا باشد و دستان نیز پنهان نشود، زیرا پنهان كردن دست نشان‌دهنده روراست نبودن و پنهان‌كاری فرد به‌شمار می‌آید.

افراط در مصرف بوی خوش
خوشبویی، به‌خصوص با انتخاب عطری مناسب روز یا شب كه سنگین و وقار را القاء كند، قطعاً بر طرف مقابل تأثیر مثبت دارد. تحقیقات مشخص ساخته تأثیر بوهای خوش در جذب دو طرف تأثیر شگفت‌انگیزی دارد، اما هیچ‌كس دوست ندارد از بوی تند و زیاد عطر طرف مقابل اذیت شود. گاهی این امر موجب خواهد شد طرف دیگر سعی در زودتر به پایان رساندن دیدار داشته باشد.البته استعمال عطر برای خانم ها توصیه نمی شود.
منبع : مجله خانواده
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.