تبیان، دستیار زندگی

قرار نیست همیشه برنامه جدیدی برای پخش داشته باشیم

کسی که به صورت تخصصی ورزش را نگاه می کند شبکه ورزش را برای تماشای مسابقه انتخاب می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
احسان شیعه

احسان شیعه مدیر شبکه ورزش در پاسخ به این سوال که چرا هنوز مخاطبان تلویزیون شبکه سه سیما را برای دیدن مسابقات انتخاب می کنند گفت: نمی توانیم بگوییم شبکه ورزش تا الان مخاطب خودش را پیدا نکرده است . درمبحث ورزش و مخاطبانش ما با دوگروه مخاطب روبه رو هستیم. افرادی که به صورت تخصصی ورزش را دنبال می کنند و افرادی که فقط مسابقات ورزشی را دنبال می کنند. مخاطبی که به صورت تفریحی مسابقات را دنبال می کند، قاعدتا مسابقات را از شبکه سه سیما نگاه انتخاب می کند ،اما کسی که به صورت تخصصی ورزش را نگاه می کند شبکه ورزش را برای تماشای مسابقه انتخاب می کند .
وی ادامه داد : حجم مسابقاتی که از شبکه ورزش پخش می شود ، قابل مقایسه با شبکه های دیگر سیما نخواهد بود . شبکه ورزش برای بینندگان تخصصی ورزش است. دربحث پخش مسابقات مهم این نکته در تمام دنیا وجود دارد که یک شبکه رسمی و اصلی تلویزیون نماینده پخش مسابقات ورزشی می شود که در ایران بردوش شبکه سه سیماست .
مدیر شبکه ورزش درباره برنامه های آینده این شبکه نیز توضیح داد: وقتی صحبت از برنامه های آینده می شود قرار نیست همیشه برنامه جدیدی برای پخش داشته باشیم. البته ممکن است تعدادی برنامه در زمانی که احساس می کنیم طراحی بکنیم . بیشتر زمان شبکه را به پخش مسابقات اختصاص می دهیم .
وی افزود: برنامه هایی که برای پخش تدارک دیده ایم ، از سر گرفتن برنامه «استودیو ورزش» است که سال گذشته این برنامه را پخش کردیم و یک سالی هم این برنامه روی آنتن شبکه ورزش رفت و به خاطر مشکلاتی که عمدتا مالی بود متوقف شد که دوباره پخش این برنامه با تغییراتی شروع خواهد شد . برنامه «کوه گشت‌»نیز به صورت تخصصی به ورزش کوهنوردی می پردازد که پنجشنبه ها پخش می شود.
شیعه درباره تولید و پخش برنامه «ایران دخت» خاطر نشان کرد: همزمان با پخش برنامه «استودیو ورزش» در فکر ساخت برنامه ای بود که به صورت تخصصی به ورزش بانوان بپردازد. البته در این زمان برنامه ای روی آنتن شبکه با این عنوان رفت ،اما به خاطر مشکلات مالی شبکه پخش آن ادامه نداشت . برنامه «ایران دخت» قرار است به ورزش بانوان بپردازد که دو سه هفته آینده پخش می شود.  

منبع: صبا