تبیان، دستیار زندگی

ترامپ: پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کنم

رییس جمهور آمریکا درباره راهبرد جدید این کشور در قبال ایران سخنرانی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترامپ
به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – گفت وظیفه من این است که امنیت و سلامت ملت آمریکا را تامین کنم. می خواهیم اطمینان پیدا كنیم ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا كند.
وی افزود: تاریخ نشان داده است که هر زمان که تهدیدها را نادیده بگیریم تهدید جدی تر می شود.
رییس جمهور آمریکا مدعی شد: موشک های ایران، واشنگتن و متحدانش را تهدید می کند. برجام بدترین و یك جانبه‌ترین توافق تاریخ آمریكاست.
ترامپ ادعا کرد حكومت ایران چندین بار از برجام تخطی كرده است. شعار محبوب ایران مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل است. برای برخورد با رفتارهای مخرب ایران با شركایمان جلوی این کشور را با تحریم‌هایی جدید می‌گیریم.
ترامپ گفت: اجرای راهبرد جدید ما علیه ایران از تحریم‌های بسیار سرسختانه علیه سپاه شروع می‌شود. از وزارت خزانه‌داری آمریكا می‌خواهم تمام سپاه پاسداران را تحریم کند. ما برجام را تایید نمی‌کنیم. ایران روح توافق هسته‌ای را نقض کرده است.
وی تاکید کرد: از همین رو من به دولتم دستور می دهم با كنگره همكاری كند تا نواقض برجام را ترمیم كند. كنگره برای برخورد ها وارد عمل شده و قوانین بازنگری برجام را با تبصره هایی تغییر می دهد. اگر ما نتوانیم با كنگره و متحدانمان به توافق برسیم برجام لغو می شود. من هر وقت بخواهم می توانم برجام را لغو كنم.
ترامپ از متحدان واشنگتن خواست در اعمال تحریم‌های خارج از حیطه توافق هسته‌ای علیه ایران با آمریکا همراه شوند. وی تاکید کرد امروز می‌گویم ما نمی‌توانیم پایبندی ایران به برجام را تأیید کنیم و چنین هم نخواهیم کرد. ما نمی‌توانیم در ادامه مسیری گام برداریم که نتیجه آن خشونت بیشتر و تهدید دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان