تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار خبر داد؛

ابلاغ نامه ‌آیت‌‌الله اعرافی برای دفن شهدای بی‌‌نشان در مدارس علمیه

مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه از آیین‌‌نامه‌ای برای دفن شهدای بی‌‌نشان در مدارس علمیه خبر داد که آن را مدیر حوزه‌‌های علمیه ابلاغ کرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 ابلاغ نامه ‌آیت‌‌الله اعرافی برای دفن شهدای بی‌‌نشان در مدارس علمیه
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه در حاشیه برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام که در مدرسه معصومه تدفین شدند، خاکسپاری شهدا در مدرسه معصومیه را مقدمه ای برای مدد گرفتن حوزویان از شهدا و انس بیشتر طلاب با شهدا دانست.
وی افزود: حماسه و ایستادگی دشمنان باید برای مردم و حوزویان الگو باشد، مدیر حوزه های علمیه آیین نامه ای را برای دفن شهدای بی نشان در مدارس علمیه ابلاغ کردند که بر اساس آن نخستین مدرسه ای که پیکر سه تن از شهدای دفاع مقدس به خاک سپرده می شود مدرسه معصومیه است.
حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با بیان این که حوزه های علمیه سراسر کشور بر اساس آیین نامه می توانند درخواست را داشته باشند، اظهار داشت: این درخواست در شورای حوزه های علمیه استانی بررسی می شود و پس از تصویب برای ستاد ارسال خواهد شد تا مقدمات کار برای حوزه های علمیه فراهم شود.
وی ادامه داد: یکی از رسالت های طلاب و حوزویان تهذیب نفس و معنویت است، از راه های مهم تهذیب طلاب ارتباط با شهدا است، از نظر علمی نیز روح بلند شهدا می تواند یاری رسان طلاب از نظر علمی و پژوهشی باشد.
مدیرمرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با بیان این که بهترین الگو برای روح حماسه و مبارزه با دشمن شهیدان هستند، ابراز داشت: طلاب حوزه می توانند با روح بلند شهدا ارتباط بر قرار کرده و روح دشمن ستیزی و مبارزه با استکبار را از شهدا الهام بگیرند.
وی عنوان کرد: تمام رسالت هایی که برای حوزویان وجود دارد را می توان از شهدا الگو گرفت، رهبر انقلاب فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، حوزه ها و مدارس علمیه باید از روح شهیدان استمداد کنند و در رسالت حوزوی خود از آن ها الگو بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین ملکدار در پاسخ به این که آیا برنامه خاکسپاری شهدا در فیضیه نیز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنوز برنامه ای برای فیضیه پیش بینی نشده اما امیدواریم روزی این اتفاق انجام شود./1323/ت۳۰۲/ی
منبع: خبرگزاری رسا