تبیان، دستیار زندگی

آیت الله العظمی نوری همدانی:

تاسیس حوزه علمیه، اداره امور مردم و جهاد سه وظیفه اصلی علمای دین است

حضرت آیت الله نوری همدانی کار عمده علما را مرزبانی از دین و فرهنگ و حریم اهل بیت(ع) برشمردند و گفتند :علمای ما در سه موضوع از جمله تاسیس حوزه های علمیه، اداره امور مردم و جهاد، تلاش فراوان نمودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تاسیس حوزه علمیه، اداره امور مردم و جهاد سه وظیفه اصلی علمای دین است
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای موسس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام کوتنا قائمشهر مازندران بر شناخت علمای بزرگ تاکید کردند و گفتند: مازندران در طول تاریخ خاستگاه علمای بزرگ بوده و تشیع درمنطقه دارای سابقه بسیار طولانی است.
ایشان شخصیت های مثل ابن شهرآشوب، سعید العلماء، شریف العلماء، صاحب احتجاج، صاحب قصص العلماء و مرحوم آیت الله کوهستانی که هرکدام از ستارگان درخشان بوده اند را بسیار با عظمت دانستند و افزودند : آنها نه تنها از جنبه علمی بلکه از بعد تقوا و خودسازی بسیاردر سطح بالا بودند.
این مرجع تقلید کار عمده علما را مرزبانی از دین و فرهنگ و حریم اهلبیت برشمردند و ادامه دادند :علمای ما در سه موضوع بیشتر کار می کردند، تاسیس حوزه های علمیه، اداره امور مردم و جهاد، که بزرگان علما در این مسیر تلاش فراوان نمودند.
معظم له در پایان از شخصیت استاد سلیمانی کوتنای به عنوان یک عالم خدمتگزار که در اداره حوزه و تربیت طلاب موفق بودند تجلیل کردند و گفتند : شخصیت هایى مثل ایشان که در بلاد مشغول هستند و خدمت می کنند را باید قدر دانست.
منبع: خبرگزاری حوزه