تبیان، دستیار زندگی

تمدید مهلت ثبت نام جشنواره بین المللی قرآنی و حدیث المصطفی

مهلت ثبت نام بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در بخش شفاهی تا ۲۵ مهرماه و در بخش کتبی تا ۱۵ آبان ماه تمدید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تمدید مهلت ثبت نام جشنواره بین المللی قرآنی و حدیث المصطفی
بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی حدیثی المصطفی که از روز ۲۶ شهریور ماه جاری آغاز شده است و زمان ثبت نام تا ۱۷ مهرماه فرصت داشت، به دلیل استقبال شرکت کنندگان تمدید شد.
بر اساس این گزارش بخش شفاهی این جشنواره تا ۲۵ مهرماه و بخش کتبی نیز تا ۱۵ آبان ماه تمدید شد.
شناسایی استعدادهای برتر قرآنی حدیثی در میان طلاب المصطفی(ص)، آموزش‌های فراگیر فنون مختلف قرآنی در رشته‌های گوناگون، آشنایی طلاب با آموزه‌های نورانی قرآن کریم، ارتباط میان دانش‌آموختگان المصطفی(ص) از کشورهای مختلف با محوریت قرآن و حدیث و تقویت وحدت میان مذاهب اسلامی از جمله اهداف برپایی این جشنواره قرآنی حدیثی است.
جشنواره بیست و سوم قرآنی حدیثی، در دو بخش معارفی(کتبی) و شفاهی برگزار می‌شود که هر داوطلب می تواند در یک رشته از بخش مهارتی و 2 رشته در بخش معارفی شرکت نماید.
در بخش معارفی و در مقطع کارشناسی و تمهیدیه، رشته مطالعات قرآنی به دو زبان فارسی و عربی و بر اساس کتاب آیات حیات و کتاب الکاشف (منتخبی از تفسیر سوره‌های اسراء تا حج) و رشته مطالعات نهج‌البلاغه و صحیفه بر اساس کتاب کلام ناب تعریف شده است.
رشته مطالعات قرآنی در مقطع کارشناسی بر اساس کتاب مباحث المعنی از مجمع‌البیان فی تفسیر القرآن به دو زبان عربی و فارسی در نظر گرفته شده است و در مقطع دکتری نیز این رشته بر اساس کتاب مباحث علمی در تفسیر المیزان تعریف شده است.
همچنین در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته مطالعات حدیثی بر اساس کتاب حدیث خوانی روشمند از جمله رشته‌های این دوره می باشند.
برای دانشجویان کلیه مقاطع دانشگاه مجازی المصطفی نیز بطور ویژه رشته مطالعات قرآنی بر اساس کتاب الکاشف در نظر گرفته شده است.
همچنین در بخش مهارتی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌هایی مانند قرائت تحقیق؛ قرائت ترتیل؛ حفظ کل قرآن کریم؛ حفظ ۱۵جزء قرآن کریم؛ حفظ ده جزء؛ حفظ ۵جزء قرآن کریم؛ حفظ ۳جزء قرآن کریم؛ حفظ کل نهج‌البلاغه؛ حفظ نصف نهج‌البلاغه و حفظ ثلث نهج‌البلاغه با یکدیگر مسابقه خواهند داد.
طلاب علاقه‌مند می‌توانند از طریق پایگاه قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) به نشانی quran.miu.ac.ir اقدام کرده و برای حضور در این مسابقات ثبت نام کنند. 
منبع: خبرگزاری رسا