تبیان، دستیار زندگی

ترفند شفر برای خروج آبی‌ها از بحران

وینفرد شفر، سرمربی تازه‌وارد استقلال تهران خیلی جدی کارش را در این تیم شروع کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شفر
پیرمردی که همه‌چیز را رصد می‌کند و هر روز می‌خواهد تیمش را به شرایط ایده‌آل‌ برساند. سرمربی آبی‌پوشان پایتخت که تمرین این تیم را تعطیل کرده بود تا فشردگی تمرینات باعث مصدومیت آن‌ها نشود، کنار دستیار مورد‌ اعتمادش میک مک‌درموت حاضر شد.
به گزارش تبیان و به نقل از خراسان؛ او فیلم بازی چند بازیکن استقلال در فصل گذشته را دیده‌ تا با شرایط آن‌ها آشنا شود. سرمربی آلمانی استقلال تهران می‌خواهد تاکتیک تیمش را طرح‌ریزی کند. او می‌داند استقلال تهران برای رسیدن به هدفش باید تغییر اساسی کند. تمرینات شفر بیشتر روی مسائل سرعتی است. او که همچنان در مرحله شناخت از بازیکنانش به سر می‌برد، تصمیم دارد بازی شناور را در ترکیب این تیم ایجاد کند تا هواداران استقلال تهران را به وجد بیاورد. شفر خیلی خوب می‌داند زمان اندکی تا بازی حساس مقابل پرسپولیس دارد و باید همه کار کند تا بازنده این دیدار نباشد. وینفرد شفر تصمیم جالبی هم برای تاکتیک تیمش گرفته است. او بازیکنان را در قالب تاکتیک‌های مد‌نظرش می‌گذارد تا جواب بگیرد ولی نمی‌خواهد به خاطر آن‌ها استراتژی اصلی استقلال را بر هم بزند.
سرمربی آبی‌پوشان پایتخت برای میانه میدان حساب ویژه‌ای روی امید ابراهیمی باز کرده است. او می‌خواهد قدرت خط هافبک خود را افزایش دهد و با استفاده از همین قدرت و پاس‌های سرعتی آن‌ها به کناره‌های زمین، اجازه موقعیت‌سازی برای آن‌ها را ایجاد کند. سرمربی استقلال تهران تحت هر شرایطی می‌خواهد سرعت را وارد تاکتیک گذشته آبی‌ها کند تا آن‌ها بتوانند در کمترین زمان ممکن خودشان را به دروازه حریف برسانند. شفر به همین خاطر می‌خواهد روی داریوش شجاعیان و مهدی قائدی برای انتقال سریع توپ حساب باز کند. او در همین چند روز اخیر که استقلال را تمرین داده، خواسته خیلی زود با بازیکنان ارتباط صمیمانه برقرار کند. مربی آلمانی بسیار جدی استقلالی‌ها، کارش را خیلی خوب بلد است. او در طول آیتم‌های تمرینی بسیار قاطعانه برخورد می‌کند اما به محض اتمام تمرین با بازیکنانش گرم می‌گیرد تا حس همدلی را در آن‌ها افزایش دهد.
شفر برای حل مشکلات قبلی استقلال تهران سراغ با‌تجربه‌های این تیم نظیر مهدی رحمتی نمی‌رود. روشی که اکثر مربیان بزرگ دنیا انجام می‌دهند. آن‌ها خودشان، حاشیه‌های خواسته و نا‌خواسته را حل می‌کنند و منتظر نمی‌مانند تا ریش‌سفیدی‌های معروف فوتبالی لحاظ شود. وی در بازی درون‌تیمی استقلالی‌ها، خیلی راحت بازیکنان مسن تیم را در تیم ذخیره نشاند تا نشان دهد هیچ توجهی به اسم‌های آن‌ها ندارد. پس اگر وینفرد شفر با ترکیبی کاملا متفاوت، استقلال تهران را در ادامه رقابت‌های‌ لیگ برتر‌ روانه بازی کرد، زیاد تعجب نکنید. مربی جنتلمنی که هیچ‌چیز مهم‌تر از نظم تیمی و حرکت هماهنگ استقلالی‌ها در مسیر پیشرفتش نیست.