تبیان، دستیار زندگی

عربستان خواستار بازتحریم سریع ایران

عربستان سعودی با اشاره به حق همه کشورها در «استفاده صلح‌آمیز» از انرژی اتمی، بر ضرورت بازگشت سریع تحریم‌های ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای و بر ضرورت بازرسی، تأکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عربستان
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، «خالد المنزلاوی» معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل، در سخنانی در مجمع‌عمومی از آنچه «ادامه اقدامات ایران در شلیک موشک‌های بالستیک که قادر بر حمل کلاهک اتمی است» نامید، ابراز نگرانی کرد.
المنزلاوی با تأکید بر «حق مسلم» همه کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، طبق استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت «اجرای مکانیزم مؤثر راستی‌آزمایی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و بر ضرورت بازرسی و نظارت و بازگشت سریع و مؤثر تحریم‌ها در صورت اقدام ایران به نقض توافق» تأکید کرد.
به گزارش روزنامه العرب لندن، معاون نماینده عربستان «منشور سازمان ملل» و «اصول قانون بین‌الملل» را دو رکن اساسی سیاست خارجی کشورش خواند و گفت که در حالی که برخی مناطق، شاهد موفقیت [سیاست] تشکیل مناطق عاری از سلاح اتمی است، برخی مناطق دیگر مثل خاورمیانه همچنان به دلیل ممانعت اسرائیل، شاهد مشکل و موانع است».
المنزلاوی گفت: مایه تأسف است که برای عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح اتمی، اجماع بین‌المللی وجود دارد اما اسرائیل بر سر راه تحقق خواست مردم برای زندگی در منطقه‌ای خالی از تهدید اتمی، ایستاده است».
منبع: فارس