تبیان، دستیار زندگی

منکر خروج مهدی، منکر الوهیت خداست

احادیث مهدویت و خروج مهدی موعود(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در آخرالزمان، در نزد فریقین به قدری زیاد است که جای هیچ انکاری را باقی نمی‌‌گذارد، تا جایی که «البانی» عالم منعصب وهابی - وهابیون از وی، با عنوان بخاری ثانی و یا بخاری دوران، یاد می‌کنند - منکر مهدویت و خروج مهدی را به مثل منکر خدا می‌داند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
منکر خروج مهدی، منکر الوهیت خداست
او در این باره می‌نویسد: «مَثَل تمامی این گروه که منکر خروج مهدی(علیه‌السلام) هستند، در نزد من همانند کسی است که اولوهیت خداوند متعال را انکار کند، همانند ادعای برخی از فراعنه. پس آیا پند گیرنده‌ای هست؟»[سلسلة الاحادیث الصحیحة،ج4،ص43]
حال، می‌بینیم در طول تاریخ افرادی مانند ابن حزم[الفصل فی الملل، ج1، ص141] و ابن خلدون[مقدمه ابن‌خلدون،ص253] به انکار مهدویت پرداخته و برخی از سلفیان معاصر و مدعی روشن‌فکری مانند رشید رضا[المنار،ج1،ص393، ج9،ص499] و احمد امین مصری[ضحی الاسلام،ج3،ص237] نیز به تبعیت از ابن حزم و ابن خلدون به انکار مهدویت پرداخته‌اند.
اما آن‌جا تعجب‌برانگیز است که برخی از کارشناسان بی‌سواد شبکه‌های وهابی فارسی زبان مانند آقای خدمتی و هاشمی، نیز به انکار مهدویت پرداخته‌اند.
بنابراین، مطابق سخن البانی، این‌ها که به انکار اصل مسلّم مهدویت پرداخته‌اند به مانند انکار کنندگانِ الوهیت خدای متعال هستند.
منبع:
کانال اندیشه تشیع


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.