تبیان، دستیار زندگی

با ازدواج موفق سلامتی خود را تضمین کنید

ازدواج مزایای بسیاری برای سلامت روحی و جسمی افراد به همراه دارد. ازدواج و داشتن زندگی موفق و شاد می‌تواند باعث شود که روحیه افراد تقویت شود و احساس خوشبختی را در زوجین افزایش دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
متاهل، مجردی، سلامت جسمانی، سلامت روانی، ازدواج شاد،زندگی مشترک، سالمندان، خوشبختی، استرس، کلوب ازدواج، با اجازه بزرگتر ها، برنا
متعهد بودن به همسر در زندگی مشترک موفق و شاد می‌تواند روحیه افراد را تقویت کند و احساس خوشبختی را در آنان افزایش بدهد. به علاوه، یک زندگی شاد و موفق می‌تواند سطح استرس را هم در طول زندگی در بدن زوج‌ها پایین بیاورد.

محققان دانشگاه میسوری می‌گویند که ازدواج شاد و موفق، ‌یکی از کلیدهای دستیابی به سلامت مطلوب است. یافته‌های آنان نشان می‌دهند که افراد متاهل عموما از نظر سلامت جسمانی و سلامت روانی نسبت به افراد مجرد (حتی مطلقه یا بیوه) وضعیت بهتری دارند. آنان در مطالعه اخیرشان، وضعیت ۷۰۰ زوج را برای مدتی بیشتر از ۲۰ سال مورد پیگیری قرار دادند و متوجه شدند که سلامت هر زوج در تمامی مراحل زندگی مشترک می‌تواند تحت تاثیر همه تعاملات منفی و مثبت قرار بگیرد. به نظر محققان دانشگاه میسوری، افرادی که ازدواج شاد و موفقی را تجربه کرده‌اند، از سلامت بهتری در دوره‌های سالمندی برخوردار خواهند بود.

متعهد بودن به همسر در زندگی مشترک موفق و شاد می‌تواند روحیه افراد را تقویت کند و احساس خوش‌بختی را در آنان افزایش بدهد. به علاوه، یک زندگی شاد و موفق می‌تواند سطح استرس را هم در طول زندگی در بدن زوج‌ها پایین بیاورد. از طرف دیگر، سالمندانی که از نظر سلامت جسمانی رو به ضعف و زوال می‌روند هم می‌توانند از اصلاح زندگی مشترک خودشان برای بهره‌مند شدن از فواید ازدواج کمک بگیرند. درواقع،‌ داشتن رابطه مشترک موفق در سالمندان مبتلا به بیماری‌های مزمن، می‌تواند بخش مهمی از برنامه درمانی آنان را تشکیل بدهد. به‌علاوه، درک مسائل مربوط به سلامتی همسر و داشتن اطلاعات کافی برای مدیریت آن‌ها در خانه می‌تواند سلامتی هر دو زوج را تقویت کند.
منبع : خبرگزاری برنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.