تبیان، دستیار زندگی

هکرهای روس با نفوذ در NSA، اسرار سایبری آمریکا را به سرقت بردند

گزارش‌های جدید نشان از این دارند که هکرهای روس که از سوی دولت این کشور حمایت می‌شوند، در سال ۲۰۱۵ اطلاعات سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا را سرقت کرده‌‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هکرهای روس با نفوذ در nsa، اسرار سایبری آمریکا را به سرقت بردند
به گزارش تبیان و به نقل از زومیت، بر اساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد هکرهای روسی که از سوی دولت این کشور حمایت می‌شوند در سال ۲۰۱۵ موفق شده‌اند اطلاعات سایبری سری متعلق به آژانس امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا را از طریق رایانه‌ی شخصی یکی از کارکنان کمپانی‌های قراردادی به سرقت ببرند.
به گزارش وال استریت ژورنال که برگرفته از اطلاعات ارائه‌شده توسط یک منبع سری است، اطلاعات سرقت‌شده توسط هکرهای روس شامل مواردی نظیر نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای کشور‌های ثالث در کنار مقابله با حملات سایبری است. به نظر می‌رسد سرقت اطلاعات توسط هکرهای روس را باید جزو بزرگ‌ترین هک‌های امنیتی خواند که تا به امروز گریبان آمریکایی‌ها را گرفته است.
واشنگتن‌پست نیز گزارشی  در این خصوص منتشر کرده است. این گزارش نشان از این دارد که کارمندی که اطلاعات از رایانه‌ی وی سرقت‌ شده، پیش از اخراج شدن در سال ۲۰۱۵ در بخش Tailored Access Operations آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد.
آژانس امنیت ملی آمریکا در این خصوص اظهار نظر خاصی نکرده است. NSA اعلام کرده که در مورد مشکلات و مسائل شخصی کارمندان و وابستگان به این نهاد اظهار نظر نمی‌کند.
هک شدن و سرقت اطلاعات آژانس امنیتی ملی آمریکا را باید جزو آخرین مواردی خواند که پس از افشاگری ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳ شاهد آن بودیم. هارولد مارتین، پیمانکار دیگری است که به جرم انتقال اطلاعات محرمانه‌ی آژانس امنیت ملی آمریکا در انتظار برگزاری دادگاه است. واشنگتن‌پست به این نکته اشاره کرده که مارتین در آخرین افشاگری و سرقت اطلاعات انجام‌شده دخالتی نداشته است. 
یکی از مواردی که در گزارش‌های وال استریت ژورنال و واشنگتن‌پست به آن‌ اشاره شده، استفاده از نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی است که محصول کشور روسیه است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پیمانکار مورد نظر از این نرم‌افزار امنیتی استفاده کرده و سرقت اطلاعات از همین روش انجام شده است. آمریکا ماه گذشته استفاده از کسپرسکی را در رایانه‌های مورد استفاده داخل شبکه‌ اطلاعاتی دولت ممنوع کرد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که روس‌ها با بهره‌گیری از ضعف‌ها و روزنه‌های امنیتی موجود در کسپرسکی اقدام به سرقت اطلاعات کرده‌‌اند.
کسپرسکی نیز به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده که هیچ دخالتی در سرقت اطلاعات مورد نظر نداشته است. سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه‌های اخیر شواهدی از نفوذ روس‌ها در سیستم انتخاباتی این کشور ارائه کرده‌اند. بسیاری بر این باور هستند که روس‌ها و هکرهایی که از سوی دولت این کشور حمایت می‌شوند، موفق شده‌اند با ایجاد اختلال در شبکه‌های اجتماعی و همچنین نفوذ در سیستم رأی‌گیری آمریکا، در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده که به انتخاب دونالد ترامپ انجامید، تأثیرگذار باشند. 


منبع:زومیت