تبیان، دستیار زندگی

اعتماد و احترام به معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزشی ضروری است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتماد و احترام به معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزشی ضروری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
اعتماد و احترام به معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزشی ضروری است
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گلستان، رضوان حکیم زاده در جلسه مدیران شهرستان و معاونین آموزش ابتدایی 14 شهرستان با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور،گفت: اعتماد و احترام به معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزشی ضروری است و برای تحقق آن نیاز به تغییر نگرش به نقش معلم در نظام آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که نباید به افرادی که درنظام آموزشی (ستاد-آموزش) کار می کنند نگاه کارمندی داشت، افزود: اگر معتقدیم که آموزش و تعلیم ، مهم ترین کار و اساسی ترین امر است، نباید به کارگزاران تربیت، نگاهی صرفاً اداری داشته باشیم و به آموزش و پرورش همچون سایر ادارات نگاه کنیم.
وی گفت: وجود نگاه اداری به کارگزاران تعلیم و تربیت، مانع توانمند سازی معلمان به صورت رسمی می شود. این که قوانین بالادستی موجود در سازمان اموراداری و استخدامی مانع ادامه تحصیل معلمان می‌شود و حتی شاهدیم که برخی از معلمان با هزینه شخصی علاقمند به ادامه تحصیل خود هستند، اما اعمال مدرک آنان لحاظ نمی‌شود حاکی از عدم حمایت معلمان و وجود یک نگاه کارمندی و اداری به آنان است.
حکیم زاده با تاکید بر اینکه جامعه و مسئولین باید به این نگرش برسند، معلمی را آنچنان که در شأن معلمی است به رسمیت بشناسند،گفت: به رسمیت شناختن فرصت مطالعاتی علاوه بر به روز نمودن توانمندی معلمانی که مشغول آموزش هستند، حمایت قاطع از آنان را دربرخواهد داشت.
وی با تاکید بر جدی گرفتن ظرفیت ایجاد شده برای معلمان در برنامه ششم،گفت: بهترین و ناب‌ ترین فرصتی که می‌شود یکبار برای همیشه بدون افزایش مقطعی که هر ساله اتفاق می‌ افتد، این موضوع را تعریف كرد:« واقعاً ما به ازای خدماتی که یک معلم به جامعه ارائه می دهد، چیست؟»


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش