تبیان، دستیار زندگی

با تمام قوا جشنواره «مسیر عشق» را برگزار می کنیم

ممکن است جشنواره تغییراتی کند، ولی ما و شورای سیاستگذاری تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا به بهترین شکل جشنواره را برگزار کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
احمد میرعلایی


احمد میرعلایی دبیر جشنواره «مسیر عشق» در ارتباط با شایعاتی که پیرامون متوقف شدن این جشنواره در رسانه ها منتشر شده بود به صبا گفت: جشنواره متوقف نشده و ما با تمام قوا تلاش مان را برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره انجام می دهیم . تاکنون استقبال خیلی خوبی در داخل و خارج از کشور از این جشنواره شده و انتخاب فیلم ها، فیلمنامه ها و عکس ها انجام و اطلاع رسانی آن در رسانه ها در حال انجام است.
وی در ادامه افزود: مشکلات مالی در رخدادهای فرهنگی امری طبیعی است، اما تلاش می کنیم این گرفتاری های مالی، ما را از اهداف این جشنواره که نخستین دوره خود را تجربه می کند، دور نسازد . ممکن است جشنواره تغییراتی کند ، ولی ما و شورای سیاستگذاری و سایر دست اندرکاران این جشنواره تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا به بهترین شکل جشنواره را برگزار کنیم.
میرعلایی در خصوص برگزاری خوب و استاندارد جشنواره خاطر نشان کرد : با توجه به استقبال خوب مخاطبان به ویژه هنرمندان خارج کشور از این جشنواره که بالاتر از سطح انتظار حاضر شدند، برگزاری خوب و استاندارد آن یکی از مهم ترین مؤلفه های اصلی جشنواره است و همه اتفاق نظر داریم که با هرچه بهتر برگزار شدن آن، حماسه پیاده روی اربعین حسینی را در دنیا مطرح کنیم.
میرعلایی درباره اهمیت جشنواره مسیر عشق توضیح داد : اینکه به محض اطلاع رسانی در یک مدت کوتاه از بیش از ۸۰ کشور از سراسر دنیا اثر هنری برای این جشنواره ارسال می شود که بی نظیر و حاکی از سطح جایگاه موضوعات مذهبی به ویژه رویدادهای مرتبط با فرهنگ شیعی در بین جامعه هنری علی الخصوص مسلمانان جهان است امری مهم است.
وی در همین زمینه ادامه داد: با توجه به تعمد حبس خبری رویداد مهمی چون پیاده روی اربعین حسینی در سطح جهان، همکاران ما به روش های مختلف درصدد انتقال اخبار این جشنواره میان افکار عمومی دنیا هستند تا این بیداری و روشنگری در سطح وسیع تری انشاءالله اتفاق افتد.البته این یکی از اهداف برنامه ریزی شده این جشنواره در کنار سایر اولویت هایی نظیر جلب توجه هنرمندان به موضوع این جشنواره و ارتقای سطح کیفی و آسیب شناسی و رفع موانع تولیدات این ژانر سینمایی است.
او در خصوص اهمیت جشنواره «مسیرعشق» توضیح داد : جشنواره هایی مانند «مسیر عشق» که با موضوعات خاص و مذهبی برپا می شوند و این چنین بین مسلمانان ایران و سایر کشورها مورد استقبال قرار می گیرند، باید از طرف مسوولان نیز مورد حمایت جدی تری واقع شوند تا این گونه رویدادها و برنامه ها که در ترویج اسلام و ارزش های انقلابی و انسانی و جلوگیری از اسلام هراسی قدمی مؤثر و شایسته ای برمی دارند،از نظر بودجه و هماهنگی با مشکلاتی مواجه نشوند و تمرکز خود را بر تثبیت اهداف خود یعنی ترویج فرهنگ عاشورا قرار دهند.

منبع: ایسنا