تبیان، دستیار زندگی

استفاده از سفیده تخم‌مرغ برای زیبایی پوست

سفیده تخم مرغ برای تهیه ماسک های زیبایی کارایی بالایی دارد. این ترکیب خواص ضدالتهابی دارد، قابض است و کمک زیادی به زیبایی پوست می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماسک های زیبایی، سفیده تخم مرغ، زیبایی پوست،
تخم‌مرغ یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در جهان است که سرشار از مواد مغذی ضروری و مواد معدنی مفید است. همانطور که می‌دانید تخم‌مرغ از دو قسمت زرده و سفیده تشکیل شده است. با وجود اینکه بیشترین میزان مواد مغذی تخم‌مرغ در قسمت زرده آن قرار دارد، اما سفیده آن نیز برای مراقبت از سلامتی و زیبایی بسیار موثر است. 

حتما می‌دانید که سفیده تخم‌مرغ در اکثر غذاها و شیرینی‌جات استفاده می‌شود. در عین حال نیز برای تهیه ماسک‌های زیبایی کارایی بالایی دارد. این ترکیب خواص ضدالتهابی دارد، قابض است و کمک زیادی به زیبایی پوست می‌کند. در این مطلب خواهیم گفت سفیده تخم‌مرغ چه تاثیری در سلامتی و زیبایی پوست دارد.

 

استفاده از سفیده تخم‌مرغ: سلامتی و زیبایی کم هزینه

سفیده تخم‌مرغ خواص قابض دارد، یعنی اینکه منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد و التهاب و قرمزی پوست را از بین می‌برد. بنابراین یک ضدالتهاب قوی محسوب می‌شود. به همین دلیل در حوزه زیبایی هزاران استفاده از از سفیده تخم  مرغ می‌شود. یکی از مزایای سفیده تخم‌مرغ این است که قیمت بالایی ندارد و به راحتی قابل تهیه و استفاده می باشد.

 

سفیده تخم‌مرغ؛ لایه بردار

سفیده تخم‌مرغ خواصی دارد که به لایه برداری پوست کمک می‌کند. این ماده به برطرف کردن کثیفی پوست کمک کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می‌کند.


سفیده تخم‌مرغ؛ ضد آکنه

سفیده تخم‌مرغ علاوه براینکه ضدالتهاب است یک قابض فوق العاده نیز محسوب می‌شود. اگر از آکنه رنج می برید می توانید از این ماده برای کنترل  و کاهش جوش‌هایتان استفاده کنید. سفیده تخم‌مرغ حتی به برطرف کردن کامل جوش‌ها نیز کمک می‌کند.

یکی از عوامل بروز و افزایش آکنه ها ترشح زیاد سبوم (چربی پوست) روی پوست است. جوش‌های ایجاد شده نیز عفونی شده و نسبت به درمان مقاوم می شوند.

معمولا آکنه در دوران نوجوانی و به دلیل تغییرات شدید هورمونی بروز می‌کند. اما اگر بعد از این دوران نیز جوش‌هایتان برطرف نشود می توانید از سفیده تخم‌مرغ برای کنترل کردن چربی زیاد پوست استفاده کنید. این کار باعث کنترل pH پوست و ایجاد شفافیت طبیعی آن می‌شود. زمانی که میزان چربی پوست کنترل شود، امکان بروز جوش‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.


سفیده تخم‌مرغ؛ کاهش سیاهی دور چشم

سفیده تخم‌مرغ خاصیت ضدالتهابی دارد و به بهبود سیاهی و گودی دور چشم کمک می‌کند. سفیده تخم‌مرغ به برطرف کردن سیاهی و کدری حاصل از خستگی، استرس و بیخوابی کمک زیادی می‌کند. برای اینکار کافیست که با یک گلوله پنبه تمیز سفیده تخم‌مرغ را به طور مستقیم روی ناحیه مورد نظر بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر هفته حداقل دو مرتبه تکرا کنید.


سفیده تخم‌مرغ؛ کاهش منافذ باز پوست

یکی از بهترین کارایی های سفیده تخم‌مرغ کاهش و کوچک کردن منافذ پوست است. این ماده غذایی حاوی پروتئین های باکیفیت است و به کاهش افتادگی پوست کمک می‌کند. در واقع سفیده تخم‌مرغ مانند تونیک عمل کرده و به کاهش منافذ با کمک می‌کند. در نتیجه پوست یکدست و شفاف به نظر می رسد.


سفیده تخم‌مرغ ؛ رطوبت بخشی پوست

سفیده تخم‌مرغ برای رفع هر نوع آلودگی پوست کمک کرده و پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند. از آنجایی که سفیده تخم‌مرغ حاوی پروتئین است یک مرطوب کننده طبیعی و فوق العاده برای پوست محسوب می‌شود و خشکی آن را از بین می برد. اگر سفیده تخم‌مرغ را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید یک ماسک سرشار از مواد مغذی و رطوب رسانی قوی خواهید داشت.
ماسک عسل و تخم مرغ، ماسک زیبایی پوست،
ماسک سفیده تخم‌مرغ
حال که با خواص و اثرات موثر سفیده تخم‌مرغ آشنا شدید بهتر است از خواص آن استفاده حداکثری بکنید. شما می توانید با هزینه کم به زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنید. این ماده ضدچروک، مرطوب کننده و ضدالتهاب است.

مواد لازم
سفیده تخم‌مرغ                  1 عدد
عسل                              1 قاشق معادل 25 گرم
روغن بادام شیرین              20 قطره

روش تهیه و استفاده:

سفیده تخم‌مرغ را به کمک چنگال یا همزن برقی بزنید و سپس عسل و روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا آماده شود. ابتدا صورت را تمیز کرده و خشک کنید.

سپس ماسک را به تمام نقاط صورت بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست تان بماند. بهتر است در این مدت دراز بکشید و بویژه از حرف زدن و حرکت دادن عضلات صورت بپرهیزید.

بعد از این مدت ماسک را با آب ولرم بشویید و در صورت نیاز کرم مرطوب کننده بزنید. این ماسک را هر هفته دو مرتبه استفاده کنید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.