تبیان، دستیار زندگی

پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد

فیس‌بوک تلگرام گوگل در کنفرانس امشب خود از گوشی پیکسل 2 ایکسل ال با نمایشگر ۶ اینچی از نوع P-OLED و دوربین قدرتمند ۱۲.۳ مگاپیکسلی رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد
به گزارش تبیان و به نقل از زویت، پس از آنکه در هفته‌های اخیر اخبار متعددی شامل تصاویر و اطلاعاتی از مشخصات فنی پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل منتشر شد، حال گوگل به‌صورت رسمی طی کنفرانس خود از پیکسل ۲ ایکس‌ال رونمایی کرد. این گوشی هوشمند را باید پرچم‌دار جدید غول جستجو خواند.
پیکسل ۲ ایکس‌ال از ظاهری همانند نسل پیشین این گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد با این تفاوت که بدنه‌ی آلومینیومی این گوشی با ظاهری شیشه‌ای خودنمایی می‌کند. البته پشت گوشی همچون نسل پیش دارای طراحی دوتکه است که به نظر می‌رسد امضای سری پیکسل تبدیل شده است.
پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد
پیکسل ۲ ایکس‌ال از وجود دو اسپیکر در پنل جلویی بهره می‌برد که در واقع آن را مجهز به اسپیکر استریو کرده است. یکی از ویژگی‌های پیکسل ۲ ایکس‌ال را که از آیفون‌های اپل به عاریه گرفته، حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. در مورد پیکسل ۲ ایکس‌ال می‌توان تفاوت ایجادشده را در حاشیه‌های گرد نمایشگر این گوشی هوشمند اشاره کرد.
پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد
از جمله‌ی مشخصات فنی پیکسل ۲ ایکس‌ال باید به بهره‌گیری از نمایشگر ۶ اینچی از نوع P-OLED ساخت ال‌جی با رزولوشن +qHD و همچنین نسبت تصویر ۱۸ به ۹ اشاره کرد. از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم نام برد. گوگل این گوشی هوشمند را تنها در دو نسخه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. فرکانس اسنپدراگون ۸۳۵ مورد استفاده در پیکسل ۲ ایکس‌ال ۲.۳۵ گیگاهرتز اعلام شده است. ظرفیت باتری پیکسل ۲ ایکس‌ال ۳۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت است که در مقایسه با ظرفیت باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل پیش افزایش پیدا کرده است.
پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد
همان‌طور که در آخرین شایعات منتشرشده در رابطه با پیکسل ۲ ایکس‌ال خوانده بودیم، پیکسل ۲ ایکس‌ال ۱۹ اکتبر راهی بازار خواهد شد. نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۲ ایکس‌ال با برچسب قیمت ۸۴۹ دلاری و نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۹۴۹ دلاری راهی بازار خواهد شد.
پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد
سنسور مورد استفاده در دوربین اصلی این گوشی هوشمند ۱۲.۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسل است. گوگل در طول کنفرانس خود اعلام کرد که امتیاز DxOMark گوشی‌های هوشمندش ۹۸ است که از این‌رو به نظر می‌رسد یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند به پیکسل‌های جدید گوگل تعلق دارد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که دوربین پیکسل ۲ ایکس‌ال از فناوری‌هایی نظیر اچ‌دی‌آر و همچنین لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. با استفاده از دوربین پیکسل ۲ ایکس‌ال می‌توان تصاویر پرتره ثبت کرد؛ البته این قابلیت نه از طریق دوربین دوگانه و از طریق فناوری سنسور دوگانه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که در ثبت تصاویر پرتره از وجود یادگیری ماشین نیز استفاده شده است.
پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد
یکی از نکات جالب در مورد پیکسل ۲ ایکس‌ال این است که این گوشی حالت پرتره را هم در دوربین سلفی و هم در دوربین اصلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پیکسل ۲ ایکس‌ال و پیکسل ۲ را باید جزو اولین گوشی‌های هوشمندی خواند که با فناوری گوگل لنز راهی بازار می‌شوند.
پیکسل 2 ایکس ال گوگل رونمایی شد
نظر شما در مورد پیکسل ۲ ایکس ال چیست؟


منبع:زومیت