تبیان، دستیار زندگی

بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران

در این مطلب، به بررسی نظرسنجی انجام شده توسط نشریه‌ی پی‌سی‌مگ می‌پردازیم. این نظرسنجی برای انتخاب بهترین برند‌ها در زمینه‌ی دوربین‌های عکاسی برگزار شده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران
به گزارش تبیان و به نقل از زومیت، تعداد عکس‌هایی که هر ساله گرفته می‌شود، به سرعت در حال رشد بوده و سالانه بیش از ۱۴ تریلیون عدد به آن افزوده می‌شود. با این‌که امروزه اکثر عکس‌ها با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند ثبت می‌شود، ولی هنوز هم برخی از مواقع نیاز به محصولی قدرتمند احساس می‌شود.
نشریه‌ی پی‌سی‌مگ می‌پردازیم. این نظرسنجی برای انتخاب بهترین برند‌ها در زمینه‌ی عکاسی برگزار شده بود. برندگان بهترین دوربین‌های ماه جاری، توسط خوانندگان این سایت در ۴ شاخه تعیین شد: دوربین‌های کامپکت، سوپرزوم، DSLR و دوربین‌های فیلم‌برداری.
برای این‌که دلیل خرید دوربین‌های دیجیتال را درحالی که گوشی‌های امروزه از دوربین‌های با کیفیتی بهره می‌برند، متوجه شوید؛ بهتر است محدودیت‌های موجود در دوربین‌ گوشی‌های همراه را بدانید. اولا هیچ یک از گوشی‌های هوشمند بالارده، از لنزی با بزرگنمایی اپتیکال استفاده نمی‌کنند. البته برخی از گوشی‌های هوشمند مانند آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ از دو لنز ثابت استفاده می‌کنند که قابلیت بزرگنمایی را به این دستگاه‌ها می‌دهد؛ ولی مکانیزم کاری آن‌ها مانند لنزهای زوم تله‌فوتو نیست. گوشی‌های هوشمند برای این‌که بتوانند قابلیت بزرگ‌نمایی را شبیه‌سازی کنند؛ از بزرگ‌نمایی نرم‌افزاری استفاده می‌کنند (بخش مورد نظر را کراپ می‌کنند) که این کار از کیفیت عکس می‌کاهد. در سوی مقابل، بیشتر دوربین‌های سوپرزوم، توانایی بزرگ‌نمایی ۳۰ برابر یا بیشتر را دارند که هیچ گوشی هوشمندی نمی‌تواند از عهده‌ی این کار برآید.
بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران
دوما، به دلیل محدودیت در ابعاد گوشی‌های موبایل، تمامی این گوشی‌ها از سنسورهای کوچکی استفاده می‌کنند که کارایی آن‌ها را در نور کم کاهش می‌دهد و کیفیت تصویر را پایین می‌آورد. دوربین‌های سیستمی (دسته‌بندی جدید است که دوربین‌های DSLR و بدون آینه را در خود جای می‌دهد)، همانند برخی دوربین‌های کامپکت حرفه‌ای از سنسورهای بسیار بزرگتری استفاده می‌کنند.
سومین دلیل، بحث قیمت این محصولات است. گوشی‌های بالارده که از دوربین‌های با کیفیتی بهره می‌برند، به قیمت ۷۰۰ دلار یا بالاتر فروخته می‌شوند. این در حالی است که می‌توانید طیف وسیعی از دوربین‌های دیجیتالی را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید.بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران اگر علاقه‌مند به ورزش‌های سریع هستید یا زیاد فیلم‌برداری می‌کنید، دوربین‌های ورزشی (Action Camera) و فیلم‌برداری بیشتر از سایر دوربین‌ها به شما کمک خواهند کرد. بیشتر دوربین‌های ورزشی، در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده و توانایی ضربه‌پذیری بالایی دارند. در شاخه‌ی فیلم‌برداری، دوربین‌های فیلم‌برداری، ویژگی‌های بیشتری نسبت به دوربین‌های دیجیتالی از جمله، کیفیت بیشتر، و رنج زوم بالاتر دارند. در صورتی که سوژه‌های شما چالش برانگیز بوده و می‌خواهید بهترین کیفیت فیلم‌برداری را داشته باشید، باید از یک دوربین فیلم‌برداری، یا یک دوربین سوپرزوم استفاده کنید.
بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران
همانند نظرسنجی‌های هر ساله‌ی PCMag، از کاربران درخواست شد که در مورد جنبه‌های مختلف یک دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری در کنار رضایت کلی از آن محصول، نظر دهند؛ برند پیشنهادی خود را گفته و نظر خود را در مورد قابلیت اطمینان و تنظیمات آن‌ها بیان کنند. همچنین میزان رضایت کاربران در امر عکس‌برداری، فیلم‌برداری و به اشتراک‌گذاری آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از دلایلی که گوشی‌های هوشمند به چنین میزانی از محبوبیت رسیده‌اند، آسان بودن به اشتراک‌گذاری تصاویر ثبت شده است.
در صورتی که به دنبال چیزی بیشتر از قابلیت‌های ارائه شده در زمینه‌ی عکاسی، توسط گوشی‌های هوشمند هستید؛ با ادامه‌ی مقاله همراه باشید تا ببینید طبق نظر کاربران، کدام برند دوربین عکاسی و فیلم‌برداری بهترین عملکرد را داشته و موفق به جلب رضایت آن‌ها شده است.
دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های فیلم‌برداری
براساس نظرات ثبت شده‌ی کاربران، نتایج نظرسنجی تمامی برند‌های نام‌‌آشنای دوربین‌ها عکاسی، به هم نزدیک بوده‌است. ۶ مورد از ۷ کمپانی مطرح در ساخت دوربین‌های دیجیتال، از نظر رضایت‌بخشی کلی، امتیاز بالای ۸.۵ را کسب کرده‌اند. این امتیازات از ۰ (نارضایتی شدید)، تا ۱۰ (رضایت کامل)، متغیر است. با این حال، دو برند ساخت دوربین‌های دیجیتال، بالاتر از سایرین قرار گرفتند؛ نیکون و پاناسونیک با امتیاز ۸.۸ بیشترین امتیاز را نسبت به سایر رقبا کسب کردند و جایزه‌ی «بهترین انتخاب کاربران» را در زمینه‌ی دوربین‌های دیجیتال به خود اختصاص دادند.
بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران
پاناسونیک همچنین جایزه‌ی بهترین انتخاب کاربران در دسته‌ی دوربین‌های کامپکت و سوپر‌وزوم را نیز به خود اختصاص داده است. در بخش دوربین‌های سوپرزوم، پاناسونیک همیشه در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. دوربین‌های سوپرزوم این شرکت از نظر رضایت‌بخشی کاربران، امتیاز کلی ۸.۸ (سال پیش نیز همین امتیاز را کسب کرده بود)، از نظر قابلیت اطمینان ۹.۱، و سهولت استفاده، امتیاز ۸.۴ را دریافت کرده است. بالاترین امتیاز رضایت‌بخشی کاربران از عکاسی، به طور مشترک به کمپانی‌‌های پاناسونیک و کانن رسیده است؛ درحالی که کانن توانسته در شاخه‌ی فیلم برداری از پاناسونیک پیشی بگیرد.
سال گذشته، محصولات سونی خود را در رده‌ی دوربین‌های سوپرزوم، به پاناسونیک نزدیک کرده بودند؛ ولی امسال شاهد کاهش امتیاز سونی از ۸.۷ به ۸.۵، هستیم.

بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران
سال گذشته، در رده‌ی دوربین‌های کامپکت، رتبه‌ی اول به سونی رسیده بود؛ ولی امسال پاناسونیک توانسته با افزایش امتیاز خود از ۸.۴ به ۸.۷ جای شرکت سونی را بگیرد. در این رده، در تمامی شاخه‌های نظر سنجی، پاناسونیک رده‌ی اول را به خود اختصاص داده است.
بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران
همان‌طور که گفته شد، بخش دوربین‌های سیستمی، شامل دوربین‌هایی با قابلیت تعویض لنز می‌شود (چه دوربین‌های DSLR و چه دوربین‌های بدون آینه). تنها تفاوت این محصولات در نحوه‌ی نمایش تصاویر، قبل از عکس‌برداری است و در سایر زمینه‌ها، دوربین‌های DSLR با بدون‌ آینه تفاوت چندانی ندارند: سنسور بزرگ، کیفیت عکس‌برداری و ساخت بالا.
در بین خوانندگان پی‌سی‌مگ، دوربین‌های DSLR همچنان محبوبیت بیشتری دارند. برند کانن و نیکون که تمرکز هر دوی آن‌ها روی دوربین‌های DSLR است (البته هردوی آن‌ها نیز ساخت دوربین‌های بدون‌ آینه را در دستور کار خود قرار داده‌اند) در رده‌ی اول قرار دارند. دو برند مورد نظر، امتیاز کلی ۸.۹ را به خود اختصاص داده‌اند. هر دو برند در بخش «احتمال توصیه به دیگران»، امتیاز ۹.۱ و در بخش رضایت در عکاسی امتیاز ۹.۱ و قابلیت اطمینان ۹.۲ را کسب کرده ‌اند. پس از آن‌ها سونی و المپوس با امتیاز ۸.۷ قرار دارند. البته المپوس با امتیاز پایینی (۷.۶) که در بخش سهولت استفاده به خود اختصاص داده است؛ امتیاز کلی خود را تحت‌الشعاع قرار داده است (کمترین امتیاز بین سایر برند‌ها ۸.۱ است).
کانن با امتیاز ۷.۵ بیشترین امتیاز در زمینه رضایت در اشتراک‌گذاری را به خود اختصاص داده است و در فیلم‌برداری، کمی بهتر از نیکون ظاهر شده است؛ البته در این بخش، سونی با امتیاز ۸.۲، بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.
بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران
در شاخه‌ی فیلم‌برداری، دوباره کانن توانسته مقام اول را به خود اختصاص دهد. در امتیازدهی کلی، کانن با امتیاز ۸.۷ (۰.۴ بیشتر از سال پیش) در صدر قرار گرفته است.
بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۷ به انتخاب کاربران

نظر شما در رابطه با برند‌های دوربین عکاسی چیست؟ شما در زمینه‌ی رضایت‌مندی به دوربین خود از امتیاز ۱۰ چه نمره‌ای اعطا می‌کنید؟


منبع:زومیت