تبیان، دستیار زندگی

خیابان‌خوابی مال باختگان موسسه کاسپین

مال‌باختگان کاسپین به دنبال وعده‌های بانک مرکزی در انتظار اقدام قوه قضاییه در خیابان‌ها می‌خوابند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاسپین
مدتی است که قریب به 50 نفر در مقابل ساختمان قوه قضاییه واقع در بلوار کشاورز، زندگی جدیدی را آغاز کرده‌اند. زندگی در خیابان و زیر باران!. آنها بخشی از مال باختگان موسسه مالی و اعتباری کاسپین هستند که از سر ناچاری و به اعتراض بیش قریب به 20 روز در خیابان زندگی می‌کنند.

- خانم ف.ن در این باره می‌گوید: همسرم 10 سال پیش فوت کرده و سه فرزند دارم که باید خرج زندگی و تحصیلشان را بدهم. خانه‌ام را فروخته‌ام، تمام طلاها و دارایی‌هایم را داده‌ام تا با سودش زندگی 4 نفر را بچرخوانم، اما ... .
وی در ادامه گفت: دیگر چیزی برای باختن ندارم، حاضر به مرگ هستم مانند چند نفری که تابحال سر این مسئله سکته کرده و مرده‌اند. دیگر توان زندگی و تامین هزینه‌ها را ندارم، بچه‌هایم آواره شده‌اند.

- آقای م.ر که 1 میلیارد تومان را از دست داده با خجالت می‌گوید از خانواده‌ام شرمنده‌ام. تا پولم را نگیرم نمی‌توانم به خانه برگردم. البته چه خانه‌ای؟! بعد از بلوکه شدن حسابم برای خرج روزانه خانه و رفع هزینه‌ها دائم قرض کردم تاجایی که به نزول گرفتن روی آوردم و حالا همه چیز را پای این جریان از دست داده‌ام. خانه‌ای کوچک و در حال تخریب اجاره‌ کرده‌ام بخدا این وضع در شان من و خانواده ام نیست.


- خانمی که نخواست تصویر و یا نام او منتشر شود گفت: چند هفته است که با دخترم اینجا زندگی می‌کنیم و شب گذشته جوانی برای وی مزاحمت ایجاد کرد و کار به درگیری سختی کشید. بخدا حق ما این نبود. چطور مسئولان می‌پذیرند که زنان و دختران مال باخته در خیابان‌ها بخوابند و امنیت نداشته باشند شما را بخدا به فریادمان برسید.

برخی می‌گویند بانک وعده داده که اصل پول‌ها را باز می‌گرداند اما عده‌ای این وعده را دروغین خواندند.

- در این راستا خانم س.ل گفت: دروغ می‌گویند، ۵۰ درصد از سپرده من کم کردند. از ٢٢ میلیون ١١ میلیون می‌دادند که همان را هم ندادند و بلوکه کردند... کلی کم می‌کنند؛ امکان ندارد ٢٠٠ میلیون کامل بدهند."
برخی از مال باختگان از شهرستان های مختلف از جمله مشهد و سمنان آمده‌اند و بسیاری از آنها می‌گویند که فرزند بیمار و همسر بی‌کار دارند و در تنگنای غیرقابل تصوی زندگی را می‌گذرانند.

برای ۸۰ شعبه موسسه اعتباری کاسپین مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی صادر و تنها، شعب مذکور هم اکنون آماده ارایه خدمات به سپرده گذاران محترم می‌باشند.


موسسه کاسپین

موسسه اعتباری کاسپین از مدتی پیش بنا به مشکلات مالی دچار اختلال در روند پرداخت‌ها شد و در پی این ماجرا حساب‌های سپرده گذاران را مسدود نمود. این در حالی است که بنا به تبلیغات گسترده‌ی این موسسه مبنی بر پرداخت سود بالا و نسبتا کم‌نظیر؛ باعث سرازیر شدن حجم فراوانی از دارایی‌های افراد مختلف به صندوق ذخیره شد. شاید عده‌ای این عمل مردم را وسوسه بنامند اما آنچه که مهم است تهعد بانک مرکزی در قبال پشتوانه‌ی مالی موسسات و تعاونی‌های دارای مجوز است.
متاسفانه اکنون شاهد عدم عملکرد مناسب بانک مرکزی و قوه قضاییه در برابر مال باختگان است که آسیب‌های آن هر روز رو به افزایش است.

ورود شورای شهر و نمایندگان مجلس به ماجرای موسسه کاسپین

با افزایش تعداد افراد مال باخته‌ی موسسه کاسپین و اعتصاب آنها در خیابان‌ها، برخی از اعضای شورای شهر و همچنین چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در کنار آنها از پیگیری این موضوع در نهادهای مختلف خبر داده و گفتند این مسئله به زودی حل و پول مال باختگان پرداخت خواهد شد.
کاسپین

پرداخت وجوه سپرده‌گذاران کاسپین

با توجه به گلایه‌ها و اعتراضات گسترده بال باختگان موسسه کاسپین باید متذکر شویم که بنا به اظهارات مسئولین؛ دغدغه بانک مرکزی و همه نهادهای مرتبط، حل مشکل سپرده گذاران در کوتاه ترین زمان ممکن است و این بانک با علم به مسائل و مشکلات سپرده گذاران و خانواده‌های محترم ایشان با همکاری سایر نهادها از جمله قوه محترم قضاییه، مجلس محترم شورای اسلامی و ... ، تمام تلاش خود را برای حل مشکل سپرده گذاران و صیانت از حقوق آنان به کار گرفته و می گیرد.
در این راستا برای ۸۰ شعبه موسسه اعتباری کاسپین مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی صادر و تنها، شعب مذکور هم اکنون آماده ارایه خدمات به سپرده گذاران محترم می باشند. اسامی شعب مجاز این موسسه در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی و موسسه اعتباری کاسپین برای اطلاع همگان درج شده است.
کاسپین

کاسپین

کاسپین
اگر شما هم با تجمع و اعتراضات خیابانی مال باختگان موسسه کاسپین مواجه شدید تصاویر و گزارشات صوتی (عدم شناسایی فرستنده) خود را به آدرس تلگرامی TebyanShoma@ برای ما ارسال کنید. باشد که شاهد اقدامات جدی‌تری از سوی بانک مرکزی و قوه قضاییه باشیم.