تبیان، دستیار زندگی

آیا اپل در مورد ویژگی شارژ سریع آیفون 8 به کاربران دروغ گفته است؟

یکی از ویژگی‌های مهم آیفون 8 بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع است. اما آیا ویژگی Fast Charging آیفون 8 واقعا این گوشی را سریع‌تر شارژ می‌کند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیا اپل در مورد ویژگی شارژ سریع آیفون 8 به کاربران دروغ گفته است؟
به گزارش تبیان و به نقل از زومیت، اپل با معرفی آیفون ۸ از ویژگی‌های جدید زیادی رونمایی کرد که اکثر آنها در نوع خود جذاب بودند. یکی از این ویژگی‌های جدید، قابلیت شارژ سریع (Fast Charging) است که پیش‌تر در گوشی‌های اندرویدی شاهدش بوده‌ایم. گرچه اپل در رویداد رونمایی از آیفون‌های جدیدش در ۱۲ سپتامبر توضیحات زیادی در مورد ویژگی شارژ سریع ارائه نداد و زیاد بر روی آن تمرکز نکرد، اما مشخصا چنین قابلیتی برای کاربران آیفون بسیار مهم است؛ خصوصا این‌که اسمارت‌فون‌های اپل در حالت معمولی خیلی دیر شارژ می‌شوند.
به‌تازگی ویدیویی جدید بر روی کانالی پر بازدید در یوتیوب منتشر شده است و در آن به صراحت گفته می‌شود که نباید برای قابلیت شارژ سریع آیفون 8 هیجان‌زده باشیم؛ چرا که شارژ سریع آیفون 8، این گوشی را دیرتر از شارژ معمولی آیفون 7 پلاس شارژ می‌کند!
کاربران می‌توانند با استفاده از آداپتور برق ۲۹ واتی اپل (از نوع یو‌اس‌بی تایپ سی) و همچنین کابل لایتنینگ از ویژگی شارژ سریع بهره‌مند شوند و بدیهی است که تهیه این دو وسیله برای کاربران هزینه اضافی به همراه دارد. البته حقیقت جالبی برملا شده که باید بدانید؛ تمامی جادویی که اپل قرار است در شارژ سریع انجام دهد، مربوط به آداپتور و کابل USB-C است و این قضیه هیچ ربطی به باتری گوشی آیفون ۸ ندارد. به عبارتی دیگر، این سخت افزار داخلی آیفون 8 نیست که آن را برای شارژ سریع مجهز می‌کند، بلکه همه چیز به آدپتور برق اپل بر می‌گردد.
ویدیویی که در انتهای پست مشاهده می‌کنید، به خوبی موضوع یاد شده را نشان می‌دهد. گوشی آیفون 8 پلاس با بهره‌گیری از آداپتور و کابل یاد شده و با فعال بودن قابلیت شارژ سریع، پس از ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود، اما گوشی آیفون 7 پلاس بدون داشتن این اقلام، باتری‌اش در زمان ۱ ساعت و ۵۹ دقیقه به طور کامل پر می‌شود.
این یعنی گوشی آیفون ۷ پلاس در حالت عادی سریع‌تر از آیفون ۸ شارژ می‌شود و این در حالی است که حتی ظرفیت باتری بیشتری نیز دارد؛ ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای آیفون 7 پلاس و ۲۶۹۱ میلی‌آمپرساعت برای آیفون 8.
با همه این‌ها یک سوال مهم باقی می‌ماند؛ آیا اپل واقعا در آیفون 8 پلاس از شارژ سریع استفاده کرده است؟ بله استفاده کرده، اما ظاهرا منظور اپل از واژه «سریع» کاملا متفاوت با آن‌چه بوده که تاکنون فکر می‌کردیم! در مقایسه‌ای کوچک متوجه می‌شویم که گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس با دارا بودن باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، می‌تواند با بهره‌گیری از شارژ سریع، آن را در ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه پر کند.


منبع:زومیت