تبیان، دستیار زندگی

تصویر سازی کتاب کودک: چیهیرُ ایواساکی

تصویر سازی برای کودکان به دلیل پاک و شفاف بودن ذهن آن ها و تنوع تخیلات، جنبه های متفاوتی با سایر تصویر سازی ها دارد. تخیلات و رویاهای کودکان دنیایی عجیب است. فرقی نمی کند چه سنی داشته باشید، دنیای رنگارنگ کودکی را هر آدمی تجربه کرده است. مشاهده تصویر سازی های کودکانه، ما را به آن دوران می برد و باعث می شود بزرگسالان هم در کنار کودکان از تماشای رویاهای به تصویر کشیده شده لذت برند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا کرمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
توتو چان1
نویسنده: زهرا کرمی

چیهیرُ ایواساکی Chihiro Iwasaki (1974-1918) نقاش ژاپنی است که به علت نقاشی های آبرنگی خود از کودکان و گل ها با کانسپت "صلح و شادی برای کودکان" به شهرت رسیده است.
خانم چیهیرُ ایواساکی، شخص با استعدادی در زمینه تهیه طرح از کودکان بود. او کودکان را دوست داشتنی و زنده به تصویر می کشید. نقاشی های بسیاری از او به یادگار مانده که کودکان را در بی شمار حالت نقاشی کرده است. تصویر سازی های او از کودکان آن قدر دقیق است که می توان در طرح هایش تفاوت کودک شش ماهه را از کودک نه ماهه تشخیص داد.
از طرح های زیبای خانم ایواساکی برای مصور کردن نسخه اصلی کتاب "توتو چان؛ دخترکی آن سوی پنجره" استفاده شده است که در برگردان فارسی آن در ایران چاپ نشده است.
اکنون بیش از هفت هزار طرح از خانم ایواساکی به جا مانده است که در موزه ای به نام وی در محله شیموشاکوجی نریماکو در توکیو نگهداری شده و برای علاقه مندان به آثار وی به نمایش گذاشته می شود. 
برخی از نقاشی های ایواساکی:
توتو چان2
توتو چان3
توتو چان4
توتو چان5توتوچان11
توتوچان10

برای مطالعه و معرفی کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.
توتو چان؛ دخترکی آن سوی پنجره
 منبع: تبیان