تبیان، دستیار زندگی

با ژاکت بافتنی آب رفته چیکار کنیم؟

همه ما عاشق پوشیدن ژاکت های پشمی و بافتنی مون هستیم. شاید هیچ کدوم از لباس هامون به اندازه ژاکت های پشمی در عین گرم و نرم بودن شیک و راحت نباشند. یکی از لذت بخش ترین قسمت پاییز می تونه پوشیدن این ژاکت ها باشه. آیا برای شما هم اتفاق افتاده که بعد شستن ژاکتتون، آب رفته باشه و دیگه اندازه تون نباشه؟ در اینجا روشی رو می خوام بهتون بگم که براحتی با گذروندن پنج مرحله خیلی آسون، اون رو به حالت اولیش برگردونید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ژاکت، لباس آب رفته، بافتنی، زیبایی، نکات خانه داری، دونفره
چی لازم دارم؟
آب ولرم
1 قاشق غذاخوری نرم کننده مو/ شامپو بچه
1 حوله پنبه ایی ضخیم

ژاکت آب رفته رو با این روش به حالت اول برگردونید
گام اول:سینک یا تشت رو با آب ولرم پر کنید و حدود یک قاسق غذا خوری نرم کننده رو بهش اضافه کنید ( در صورتی که لباستون خیلی آب رفته، مقدار بیشتری می تونید اضافه کنید).
گام دوم: لباس آب رفته رو به آب اضافه کنید و بذارید حدود 30 دقیقه تو آّب خیس بخوره.
گام سوم: بعد گذشت 30 دقیقه آّب سینک رو خالی کنید و خیلی آروم ژاکت رو فشار بدید تا آّب اضافی ازش خارج بشه (حواستون باشه، نیازی به چلوندن اون نیست).
گام چهارم: حوله ی پنبه ایی ضخیم رو روی یک سطح صاف پهن کنید و ژاکت رو روی اون پهن کنید. حوله رو همراه با ژاکت رول کنید تا آب رو جذب کنه.
مرحله پنجم: در حالیکه ژاکت هنوز نم داره و مرطوبه، به آرومی اون رو از هر طرف بکشید تا جایی که به اندازه و شکل اولیش برگرده. سپس اون رو در هوای خشک قرار بدید، تا خشک بشه. ( اگه ژاکتتون شکل بدی به خودش گرفت، اون رو روی سطح صاف نگه دارید و به آرومی هر نیم ساعت بکشید تا زمانی که کاملا خشک بشه).

چرا از این روش استفاده می شه؟
نرم کننده باعث می شه بافت های ژاکت نرم بشه و به اندازه کافی اون ها رو انعطاف پذیر می کنه تا دوباره به حالت اولیشون برگردن. اما یه نکته رو هیچ موقع یادتون نره؛ ژاکت های بافتنی تون رو با دست تو آب سرد بشورید!

منبع : دونفره

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.