تبیان، دستیار زندگی

باغ علم قرآنی درحال راه اندازی است

مدیرعامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی مسجد ویژه کودکان و نوجوانان در باغ کتاب تهران، بیان داشت: این مسجد با هدف برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در این فضای دینی و فرهنگی ساخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهرداری تهران
به گزارش تبیان به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری با بیان این مطلب که طراحی مسجد کودک باغ کتاب بسیار متفاوت از مساجد دیگر است، افزود:از ترکیب رنگ های جذاب و شاد در طراحی این فضا استفاده شده است تا در کنار خانواده ها شاهد برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان باشیم.
به گفته جعفری زیربنای کل مسجد ویژه کودک و نوجوان که در طبقه دوم بلوک A قرار دارد، 600 مترمربع است که 300 متر مربع آن مربوط به بخش شبستان و 300 متر مربع مربوط به بخش آموزشی است.
جعفری با اشاره به اینکه در راستای لزوم ترویج ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان این مسجد بنا شده است، افزود: ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی یکی از اقدامات مهم و ضروری در بین کودکان و نوجوانان است به همین دلیل ضرورت دارد نسل آینده جامعه از سنین کودکی با این فرهنگ غنی آشنا شوند.
وی در عین حال از راه اندازی باغ علم قرآنی در آینده ای نزدیک در باغ کتاب تهران خبر داد و گفت:در این مجموعه با استفاده از تجهیزات و دستگاه های علمی آیاتی از قرآن که اشاره به مسائل علمی دارد، آزمایش می شوند.
بـــاغ کتاب تهـــران با 30هـــزار متر مربع فضــــای مفــــید و مسقف نمایشگاهی (از 65 هزار متر مربـع زیربنا) در مقایسـه با بزرگترین فروشـگاه جهان بارنز و نوبل در نیویورک حدود 11 هزار متر مربع ، بزرگتر است. باغ کتاب 25هزار مـتر مربع فضــای سبـز روی بام و 20هــــزار مترمربع محوطه دارد.
ایجاد محلی دائمی برای نمایش کتاب در تهران،حضور بدون دغدغه مردم و در نتیجه مراجعه کم حجم مردم، محیطی کاملا حرفه ای و تناسب با نیاز علاقمندان فرهنگ و هنر، نگاهی نو به مسئله کتاب و فرهنگ، محلی برای شکوفایی افکار و ایده ها، جایی برای ارائه کاربردی و عملی فناوری های به روز، مکانی برای تولید و نمایش کارهای هنری، ارتقای استانـداردهـــای تولید و نشر محصولات فرهنگی، ارائه باکیفیت خدمات و محصولات فرهنگی در سطح بین الملل، توسعه کم و کیفی زبان و ادبیات فارسی، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلامی و ایرانی، گامی روبه جلو برای تبدیل شدن به مرکز فرهنگی منطقه، عرضـه و فروش تخصصی محصولات فرهنگی در سطح منطقه و راه اندازی مجموعه ای نمایشگاهی، آموزشی و سرگرمی کـودک و نوجـوان بخشی از اهداف و ضرورتهای راه اندازی باغ کتاب تهران است.
منبع: روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران