تبیان، دستیار زندگی

گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟

گوگل در این هفته چند دستگاه سخت‌افزاری جدید به عنوان محصولات تازه‌ی گوگل معرفی و رونمایی کرد که رویداد مهمی در دنیای کامپیوتر فناوری اطلاعات تلقی می‌گردند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟
گوگل در این هفته چند دستگاه سخت‌افزاری جدید به عنوان محصولات تازه‌ی گوگل معرفی و رونمایی کرد که رویداد مهمی در دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات تلقی می‌گردند. دو گوشی جدید گوگل به نام‌های گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 XL، دو مدل Google Home، یک لپ‌تاپ پیکسل بوک (Pixelbook)، Earbudهای جدید گوگل به نام به نام Pixel Buds و یک دوربین کوچک جذاب و شگفت‌انگیز به نام گوگل‌کلیپس یا Google Clips.

Earbud چیست؟

گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟
Earbud به هندزفری‌های کوچکی گفته می‌شود که در داخل گوش قرار می‌گیرند و معمولا نحوه‌ی قرارگیری آن‌ها در گوش متفاوت با هندزفری‌های معمولی می‌باشد. Pixel Buds هندزفری یا همان Earbud جدید گوگل می‌باشد.
به اعتقاد خیلی از کاربران و کارشناسان فعال در زمینه‌ی تجهیزات و گجت‌های کامپیوتری و الکترونیکی، از بین تمامی محصولات معرفی شده اخیر توسط گوگل، گوگل کلیپس (Google Clips) جالب‌ترین آن‌ها می‎باشد. توضیحی که توسط گوگل در مورد این محصول (Google clips) ارائه شده این است که: این وسیله جالب‌ترین و جذاب‌ترین لحظات را به شما نمایش خواهد داد.
گوگل‌کلیپس یکی از بارز‌ترین محصولاتی است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و می‌تواند نقشه‌ی راهی از آینده‌ی هوش مصنوعی را برای متخصصان و مصرف کنندگان ترسیم کند.

امکانات جدید هندزفری گوگل چیست؟

گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟
قبل از این‌که تمام توجه خود را روی دوربین جدید گوگل یا همان گوگل کلیس بگذاریم بیایید کمی هم در مورد هندزفری جدید گوگل بدانیم. کمپانی گوگل برای کاربران خود یک محصول بی‌نظیر تولید کرده است که همان هندزفری جدید گوگل و یا Pixel Buds می‌باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هندزفری این است که به صورت همزمان یا Real Time می‌تواند زبان‌های مختلف را به زبان شما ترجمه کند و این یک ویژگی شاید تا چند سال پیش یک افسانه بود. گوگل با این کار سعی دارد تا موانعی که به واسطه‌ی زبان افراد در برقراری ارتباط بین آن‌ها وجود دارد را حذف کند تا با این کار یک قدم دیگر به دهکده‌ی جهانی نزدیک‌تر شویم.

 به علت حفظ حریم خانواده‌ها برای دوربین گوگل‌کلیپس میکروفون در نظر گرفته نشده است.


شاید از خود بپرسیم که شاهکار گوگل در این هندزفری‌ها چه بوده و سیستم ترجمه‌ی گوگل که قبلا هم وجود داشت. درست است اما این‌بار در این هندزفری‌ها از اسپیکرها یا بلندگوهای خارجی جهت پخش صدای بیرونی و خروجی و اسپیکرهایی هم برای پخش صداهای داخلی و ورودی استفاده می‌شود. منظور از صداهای خروجی همان ترجمه‌ای است که انجام شده و شما می‌خواهید به گوش مخاطبتان برسد و صدای ورودی هم یعنی سخنانی که شما شنیده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را برای خودتان ترجمه کنید. در واقع هنزفری گوگل از همان سیستم ترجمه گوگل استفاده می‌کند اما می‌تواند تشخیص دهد که کدغام صدا را از بلندگوهای داخلی و کدام صدا را از بلندگوهای خارجی پخش کند.

چطور گوگل‌کلیپس همه چیز را تغییر می‌دهد؟

در واقع گوگل‌کلیپس یک دوربین 249 دلاری برای والدین است. گوگل‌کلیپس یک دوربین 12 مگاپیکسلی است با بعاد 2 اینچ در 2 اینچ که یک گیره یا کلیپس در پشت آن دارد. در جلوی دوربین یک لنز مشکی رنگ گرد از نوع Wide قرار گرفته‌‎است که لنز آن توان تصویربرداری 130 درجه را دارد. همچنین یک چراغ چشمک‌زن هم در جلوی دوربین قرار گرفته که هنگام تصویربرداری روشن و خاموش می‌شود تا به همه اعلام کند که یک این وسیله یک دوربین تصویربرداری است و الان در حل تصویربرداری می‌باشد. یعنی این دوربین یک دوربین مخفی یا جاسوسی نیست.
گوگل‌کلیپس هیچ صفحه‌نمایشی ندارد که بتوان عکس‌ها را در آن دید و یا ویرایش کرد. اما از هر گوشی هوشمندی می‌توان به آن متصل شد و از آن برای تصویر برداری و یا دیدن تصاویر استفاده کرد. البته بر روی دوربین یک دکمه برای ضبط تصاویر ایجاد شده اما این دکمه راه اصلی کار با این دوربین و ضبط تصاویر نیست.
گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟
تا اینجا که به نظر می‌رسد این گوگل‌کلیپس هم مانند هر دوربین تصویر برداری دیگری است. اما نقطه‌ی قوت این دوربین این است که گوگل از هوش مصنوعی برای زمان ضبط تصاویر استفاده کرده است. به عبارت دیگر گوگل‌کلیپس از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا بفهمد چه زمانی تصویر برداری کند یعنی این دوربین به صورت خودکار و دلخواه شروع به تصویر برداری می‌کند.
گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟
برای استفاده از این دوربین باید لنز آن‌را بجرخانید، سپس آن‌را در جایی قرار دهید و به حال خود رها کنید به سراغ کارهای خود بروید،. هر اتفاق جالبی که به وجود آید، گوگل‌کلیپس از آن تصویربرداری خواهد کرد. این به این معنا نیست که دائما در حال ضبط تصاویر باشد. در واقع این دوربین می‌تواند تشخیص دهد که کدام اتفاقات جذاب است و در آن زمان به صورت اتوماتیک تصویر برداری خواهد کرد.
گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟
به طور مثال پدرها و مادرهایی که می‌خواهند از لحظات ناب حرکات کودک خود تصویر برداری کنند می‌توانند این دوربین را در محل فعالیت و حرکت او نصب کنند تا به محض انجام یک حرکت خاص از کودک تصویربرداری شود. گوگل‌کلیپس به انتظار لبخندها، حرکات خاص و جذاب، عکس‌العمل‌ها و اتفاقات و موقعیت‌های جذاب می‌نشیند.
گوگل‌کلیپس هنگام عکس‌برداری، یک سلسله از عکس‌ها را با سرعت 15 فریم در ثانیه ضبط می‌کند که می‌توان از آن تصاویر در ساخت فایل‌های متحرک مثل GIF هم استفاده کرد.
گوگل‌کلیپس انقلاب به پا خواهد کرد؟

گوگل‌کلیپس میکروفون ندارد!

نکته‌ی قابل توجه این است که گوگل اعلام کرده به علت حفظ حریم خانواده‌ها برای این دوربین میکروفون در نظر گرفته نشده است و گوگل‌کلیپس فاقد میکروفون می‌باشد.