تبیان، دستیار زندگی

تبلیغات تلگرام

شبکه‌های اجتماعی در ایران روز‌به‌روز از طرفدارهای بیشتری برخوردار شدند که استفاده‌های مختلفی نیز از آنها می‌شود مانند به اشتراک گذاری مطالب طنز و سرگرمی، اخبار، آموزش و تبلیغات.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مرجان شرف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تلگرام
شبکه اجتماعی که در ایران بیشترین طرفدار را دارا است تلگرام بوده که حتما تمام کسانی که در تلگرام عضو هستند  در تعدادی کانال که محتوای مورد علاقه ایشان را دارا است نیز هستند اما این کانال‌ها برای ادامه حیات مجبور به درآمدزایی از طریق تبلیغات هستند.

اما تبلیغات در تلگرام

اولین مطلبی که در این تبلیغات به چشم می‌خورد استفاده از متون مستهجن برای جذب بیشتر افراد است که در این نوع تبلیغ به هیچ عنوان سن مخاطبان و آداب و حیا مورد نظر قرار نمی‌گیرد.
نوع دیگر تبلیغات در تلگرام تبدیل تلگرام و یا استفاده از تلگرام در جهت پیشرفت اقتصادی کسب و کار شخصی است بدین وسیله صاحب کسب و کار کانال تلگرام خود را تأسیس می‌کند و در آن اقدام به تبلیغ میکند و مشتریان از طریق اینترنت به فروشگاه وی سر میزنند و خرید خود را انجام میدهند
مهمترین مزیت این روش عدم رفت و آمدهای بیجا در سطح شهر و کمک به  رفع آلودگی هوا است.
از معایب هم می‌توان گفت که بعضی افراد برای تبلیغ و افزایش ممبر کانال خود دست به هر کاری میزنند مثلا جملات رکیک یا مستهجن که افراد را به کانال خود بکشانند که اگر فردی هم به هوای آن مطالب به کانال رفته باشد پس از اطلاع از محتوای واقعی مسلما از کانال خارج می‌شود پس هم با این جملات قبح حیا در جامعه ریخته میشود و هم بی ادبی مخصوصا میان سنین نوجوان گسترش داده می‌شود.

در کشور ما رسانه‌های موبایلی بالاخص تلگرام باعث شد تا رشد بیشتری نسبت به تمام رسانه‌های دیگر داشته باشد.


از دیگر راه‌های تبلیغات می‌توان به خرید و فروش پیج نیز اشاره کرد که بدون صرف زمان فقط با هزینه صاحب پیج پرطرفدار می‌توان شد و به تبلیغ پرداخت.
اما مهم ترین استفاده‌ای که تبلیغات درتلگرام دارد این است که شخص مستقیما با صاحب کالا در ارتباط است و از آنطرف صاحب کسب و کار نیز می‌تواند بازخورد مشتریان خود را به طور صحیح دریافت کند.
خرید و فروش از طریق این شبکه اجتماعی باعث ایجاد یک رابطه سراسر اعتماد میان دو طرف معامله شده است پس میتوان گفت تبلیغات در تلگرام تیغ دو لبه‌ای است که اگر روزی اعتماد میان مشتریان کسب و کاری و صاحب آن کسب و کار از میان برود نه تنها شخص بلکه طرفداران خرید اینترنتی نیز دچار شک و تردید خواهند شد.
فایده دیگر تبلیغات در تلگرام این است که دیگر فروشگاه بسته نیست و هر زمانی میتوان با سفارش کالا آن را دریافت کرد و همچنین اگر  این کسب و کار گروه نیز در تلگرام داشته باشد میتوان از نظریات مشتریان قبلی مطلع شد و با انتخاب بهتری خرید صورت بگیرد.
یکی از مزیت‌های مهم تبلیغات در تلگرام این است که دو روش برای تبلیغ وجود دارد یکی تأسیس کانال و گروه و سعی در عضو کردن مشتریان که کاملا رایگان است و دیگری تبلیغ به کانال‌های پر طرفدار که با مبلغ‌های گوناگونی صورت می‌گیرد.
تبلیغات در تلگرام فقط مختص افرادی که خواهان افزایش ممبر هستند یا برای صاحبان کسب و کارهای کوچک نیست بلکه بسیاری از خبرگزاری‌ها یا نهادهای دولتی و خصوصی، دفاتر مراجع عظام ، افراد مشهور و... نیز در تلگرام دارای صفحه هستند و اقدام به تبلیغ آن می‌کنند.
همچنین تلگرام که در گوشی همراه نصب میشود بر خلاف فیس بوک و... احتیاج به پشت کامپیوتر نشستن یا فیلترشکن برای استفاده از آن ندارد بلکه تقریبا همه جا همراه فرد است و از این نظر امکان فوق العاده ای برای یک صاحب کسب و کار است که بتواند به طور مداوم با مشتریانش در ارتباط باشد و در کنار دیگر امکاناتی که دارد در کشور ما رسانه‌های موبایلی بالاخص تلگرام باعث شد تا رشد بیشتری نسبت به تمام رسانه‌های دیگر داشته باشد.
تبلیغات در تلگرام انواع مختلفی دارد مانند تبلیغات افزایش ممبر، تبلیغات کلیکی، تبلیغات بازدیدی، تبلیغات ثابت و ساعتی در تلگرام و تبلیغات توسط افراد مشهور و گاهی هم پکیج تبلیغات که ترکیبی از انواع مختلف است.
البته نباید فراموش کنیم که این امر در ایران به این صورت است در حالی که در وضعیت جهانی تلگرام جایی در فهرست برترین‌ها ندارد و مقام اول در اختیار فیس بوک است.
در انتها نباید فراموش کنیم جای خالی بازرسی تبلیغات در تلگرام توسط مراجع ذی ربط را.